Őszi edzés immunrendszerre

SPEEDFIT | 2017.11.11 14:59

A hűvös idő a bacilusoknak kedvez, de ha időben elkezdesz felkészülni, immunrendszered kivédheti a támadásukat. Ám, ha nem kerül el a megfázás, kezeld a tüneteket házi csodaszerekkel

Felkészülési szakasz

Az edzés első fázisában erőnléti gyakorlatokkal kezdj. Az immunrendszered erősítésének legrégebbi módja: némi extra C-vitamin bevitel. A legtöbb C-vitamin a kiviben található, és mivel ezt a vitamint nem tudod túladagolni, ezért szomjoltónak legjobb, ha narancslevet választasz. Ezt követően jöhetnek a béta-karotint tartalmazó zöldségek (pl. répa, spenót), melyek az A-vitaminról gondoskodnak és segítenek az orr és a torok nyálkahártyáját karbantartani. Az immunrendszer hatékony működéséhez elengedhetetlen a cink is, melyet tökmagból, húsokból, halakból tud legkönnyebben felvenni a szervezeted.

Csata az egészségért

Ha mégis rád tör a megfázás, akkor első körben ess neki a baciknak. A méznek antibakteriális hatása van, így kifejezetten hatékony torokfájás ellen. A fokhagyma gerezdekbe zárt egészségbomba, annyi jótékony hatóanyagot tartalmaz, hogy betegség alatt szinte kötelező. Ha nem bírod megenni magában, rejtsd salátába némi finom öntet alá. Az étcsokoládéban nagy mértékben található teobromin annyira hatékony köhögés ellen, hogy egy angol klinikán jó eredménnyel tesztelték még krónikus köhögés kezelésére is. Ez az anyag blokkolja azokat az érzőidegeket, melyek a köhögést kiváltják. És utolsó csapásként sújts le csilivel a megfázásra, melynek kapszaicin tartalma fájdalomcsillapító hatású és tisztítja a légutakat.


forras és a cikk folytatása:http://spatrendonline.hu/oszi-edzes-immunrendszerre