Egészséges életmód a nyaralás alatt is!

SPEEDFIT | 2017.06.18 11:34

Tudatos odafigyeléssel, a nyaralás alatt is tudunk tenni az egészségünkért és megőrizhetjük fitt alakunkat, melyért egész évben keményen megdolgoztunk.

A jól megérdemelt pihenés után, sokan nem csak új élményekkel és emlékekkel térnek haza, hanem egy-két plusz kilóval is gazdagodnak. Tudatos odafigyeléssel azonban, a nyaralás alatt is tudunk tenni az egészségünkért és megőrizhetjük fitt alakunkat, melyért egész évben keményen megdolgoztunk.

A legfontosabb amiről beszélnünk kell az étkezés. Az egészséges étrend alapja a napi ötszöri, kisebb adagokban történő, rostban gazdag étkezés, erről a nyaralás alatt se feledkezzünk meg! A reggel kezdődjön teljes kiőrlésű kenyérből készült szendviccsel vagy tojással, mellé az adott hely friss zöldségeit és gyümölcseit válasszuk. Így megadjuk az egész napos lendületet testünknek és beindítjuk anyagcserénket. Ebéd körüli időpontra 11-15 óra körül válasszunk olyan ételeket,helyi különlegességeket, ami szénhidrát dúsabb és sok zöldséget tartalmaz. A szénhidrátfogyasztásra ilyenkor is figyeljünk, 18:00 után már ne terheljük nehezebb ételekkel a gyomrunkat. Próbáljuk ki a helyi ízeket, amennyiben külföldön nyaralunk a tenger gyümölcsei és egyéb egzotikus ételek tökéletes választás lehetnek egy finom vacsorához.



A nyaralás persze a pihenésről és az élvezetekről szól, ne fosszuk meg magunkat ettől önsanyargatással! Kiváló megoldás lehet, ha minden nap engedünk magunknak egy kis kihágást, de csakis egyet! :) Desszertnek jöhet egy könnyebb fagylalt vagy sütemény, viszont jobb helyeken már cukor- és szénhidrátszegényebb tortaszelettel is zárhatjuk az étkezést. Vakáción általában jobban fogy az alkohol is, hiszen kinek ne esne jól egy koktél vagy egy jéghideg sör a medence partján. Nincs is ezzel probléma, viszont érdemes ügyelnünk arra, mit is iszunk. Ügyeljünk a mértékletességre, és válasszunk alacsony kalóriatartalmú frissítőket.

Víz, víz, víz! A legegyszerűbb, a legjobb és a leghasznosabb trükk minél több vizet inni. A nyári melegben könnyebben kiszáradunk, észre sem vesszük a vízparton a dehidratáltságot, ráadásul az éhségérzet gyakori kiváltója valójában a szomjúság. Ha eleget iszunk, azzal nemcsak a szervezetünknek teszünk jót a megfelelő hidratáltsággal, hanem a fölösleges étkezéseket is elkerülhetjük.

Másik nagyon fontos dolog a testmozgás. Itt nem a klasszikus edzőtermi mozgásra kell gondolni. Használjuk ki a környezet adta lehetőségeket és sportoljunk a szabadban. Pont elég, ha nemcsak a parton ejtőzünk egész nap, hanem várost nézünk, úszunk, biciklizünk. Reggelente vagy a kora esti órákban beiktathatunk egy kis futást a parton és megfűszerezhetjük az edzést pár saját testsúlyos, eszköz nélküli gyakorlattal. Ilyenek például az alkartámasz (plank), fekvőtámasz, guggolás. A legtöbb szálloda (mind belföldi, mind külföldi) már széles körben kínál fakultatív programokat is. Ezek fő célja, hogy aktívan töltsük nyári pihenésünket, így sok sportolási lehetőséget is magukban foglalnak. Részt vehetünk reggeli tornán, vízi aerobicon, búvárkodhatunk vagy kerékpártúrán felfedezhetjük a környéket.



Ha ezeket a szempontokat követjük és tudatosak maradunk a vakáció alatt is, biztosak lehetünk benne, hogy formában tudjuk tartani magunkat. 



Turiczki Noémi

edző