Hozd mozgásba az „elült” izmaidat!

SPEEDFIT | 2017.08.12 11:08

Mindennapi életünk során – sajnos - sok időt töltünk görnyedt helyzetben. Hosszú órákat ülünk irodai asztalunknál, az autóban vagy éppen a tv előtt. Elkerülni lehetetlen, viszont napi szinten csökkenthető az időtartama.

Mit fog ez eredményezni hosszú távon?

Állandó panaszok és a sérülések kockázatát fogja növelni. A sok ülés következtében testtartásunk megváltozik.  A nem megfelelő terhelés miatt egyes izmok zsugorodását vagy megnyúlását fogjuk tapasztalni. Ez a kiegyensúlyozatlan izomrendszer  felelős a legtöbb mozgásszervi panaszért, ezért első lépésként a helyes mozgással előzzük meg vagy „kezeljük” a kialakult problémát. Ne nyúljunk azonnal a gyógyszerekhez! Ha hosszú időn át rögzül a rossz testtartás, az a derékfájástól a porckorongsérvig, a hát, a nyak és a váll fájdalmait is okozhatja.

Hogyan előzhető meg?

Elsősorban a helyes ülő testtartás kialakításával és annak tudatosításával, valamint a megfelelően beállított szék (vagy autósülés), asztalmagasság, esetleg képernyőmagasság beállításával. Ezen túl a mozgás és a sportolás fogja meghozni sikert. Ez nem egyszerűen csak az erősítést foglalja magába. El kell érnünk, hogy az izmaink a megfelelő mozgástartományban tudjanak dolgozni, a gyakorlatok alatt pedig a helyes izmaink kapcsolódjanak be a mozgásba. Ezt követően lesz hatékony az erősítés, és érezni fogjuk az edzések során, hogy a megfelelő izmok fognak dolgozni.

Csak az első lépést nehéz megtenni! Eleinte nagy odafigyelést igényel, de  napi szinten alkalmazva, hamar beépül majd a mindennapi rutinunkba.

 

Írta: Skrihár-Nagy Melinda

személyi edző