Csípőtolás

SPEEDFIT | 2017.07.30 14:37

Egyszerű, de nagyszerű gyakorlat

  Egy nagyon egyszerű, hasznos még is sokak által lenézett és hanyagolt gyakorlatot szeretnék bemutatni nektek, ami nem más, mint a csípőtolás. Nagyon sok férfi nézi le ezt a gyakorlatot, vagy zárkózik el előle, hiszen biztosan nagyon könnyű és ráadásul furán néz ki. Hát uraim, felejtsük el ezeket a gondolatokat, mert remek farizmokat tudunk elérni vele, ami nem csak a hölgyek érdeklődését kelti fel, hanem ugrás, futás, guggolás, kitörés és még nagyon sok gyakorlatban illetve a törzsünk stabilitásában is hihetetlenül fontos. Hölgyeim, ha esetleg még nem ismerik ezt a gyakorlatot azért, ha nem érzik, vagy esetleg úgy gondolják, hogy rosszul csinálják meg azért érdemes elolvasni ezt a pár sort. :)  A gyakorlat nem csak a farizmainkat edzi, de az elülső csípő izmainkat is nyújtja egyben, ami egy egész napi irodában, kocsiban ülés után, igen hasznos tulajdonság.

  Több variáció is ismert. A legkönnyebb az, ha hanyatt fekszünk a földön, felhúzzuk a lábainkat, talpunk a talajra kerül. Köldökünket húzzuk a gerincünk felé, ezáltal megfeszül a hasunk, megfeszítjük a farizmokat és a medence billentésével indítjuk el a mozdulatot. Olyan magasra toljuk fel a csípőnket, hogy a lapocka alsó csúcsát még a talajon tudjuk tartani, a levegő kifújása a csípő tolásánál történik, míg a beszívása a leengedésénél. Figyeljünk arra, hogy a lapocka ne távolodjon el a talajról. Végezzünk nyugodtan akár 30, de akár 50 ismétlést is. Ha könnyűnek ítéljük, akkor számtalan lehetőségünk van a gyakorlat nehezítésére egy lábon, pad, fittball, súly segítségével akár.

Amennyiben segítségedre lehetek akár ebben akár más kérdésben, keress meg bátran!

Koczka Szabolcs személyi edző