Diétázás alapelvei

SPEEDFIT | 2019.01.27 6:46

A főbb makronutriensek Ahhoz, hogy megértsük a diétázás alapelveit, és kialakítsuk a saját magunk számára megfelelő étrendet, ismerkedjünk meg az élelmiszerek legfőbb alkotóelemeivel, a makronutriensekkel:

A zsírcsökkentés módszerei

A zsírsejtekben állandóan élénk zsírlebontás (lipolízis) és zsírépítés (trigliceridszintézis) zajlik. A zsírraktárak állandó szintje dinamikus egyensúly eredménye. A zsírraktározást fokozza a szervezet kalória többlete. A zsírok mozgósítását, energiaforrásként történő felhasználását, tehát az ún. zsírégetést az inzulin akadályozza, amelyet a megnövekedett vércukor szint hatására termel a hasnyálmirigy. Ebből következik, hogy két - egymásnak nem ellentmondó - módszer jöhet szóba a zsírraktárak csökkentésére:

A zsírégető diétázás alapelvei

  1. Ne könnyebbek akarjunk lenni!
  2. Testzsír arányunk csökkentésére törekedjünk!
  3. Étkezzünk rendszeresen, tervezetten!
  4. Tartózkodjuk a szélsőséges fogyókúráktól!
  5. Kerüljük el az üres kalóriákat, a junk food-okat.
  6. Kerüljük az egyszerű szénhidrátok fogyasztását!
  7. Fogyasszunk egészséges olajokat!
  8. Az egészséges ételeket se vigyük túlzásba.
  9. Táplálkozzunk kevesebb kalóriát fogyasztva!
  10. Fogyasszunk étrend kiegészítőket a "diétás" szerek, élénkítők helyett!
  11. Végezzünk zsírégető (aerob) testmozgást!
  12. Az izomerősítést ne hanyagoljuk el!

forrás.http://www.testformazas.hu/dieta.php

SPEEDFIT-Fitnesz Mindenkinek!
 

SPEEDFIT
Fitnesz és Szolárium Stúdió
Sopron – Alphapark
06/99 505-238
 
http://www.speed-fit.hu