Miért van szüksége szervezetünknek fehérjére és melyek a legjobb fehérje források?

SPEEDFIT | 2017.12.02 10:34

Sokan nem tudják, hogy miért van szüksége szervezetünknek fehérjére.

Miért szükséges egy izzasztó edzés után protein tartalmú italt vagy akár ételt fogyasztani. A fehérje más néven protein testünk építő kövei. Elengedhetetlen a száraz izomtömeg fenntartásához és az izomnövekedéshez. A protein nem más, mint az összekapcsolódott aminosavak lánca, az aminosav pedig szervezetünk elsődleges nitrogén forrásai. A protein alapvető az izomszövetek regenerálásában. Edzés közben két dolog történik a szervezetben. Az izmok glikogén raktárai kiürülnek, izomrostokban mikrosérülések keletkeznek, amiket helyre kell állítani. Ha biztosítva van a megfelelő fehérje ellátás és szervezeted pozitív nitrogén egyensúlyban van, akkor az edzés után azonnal megkezdődik az izomregeneráció. Számos egyéb funkciót is ellát a szervezetben. A protein részt vesz a hormonképzésben és a hormonszint fenntartásában, egyensúlyban tartja a vér pH értékét, hozzájárul a szervezet folyadékegyensúlyának fenntartásához, óvja az izomszövetet, energia forrásként szolgál, ha nincs elegendő szénhidrát (pl. fogyókúránál). A fehérjét táplálék kiegészítővel is lehet pótolni. A legjobb természetesen az, ha ezt tápanyaggal tudjuk pótolni. Legjobb fehérje források pl.: Zsírszegény túró, alacsony zsírtartalmú sajtok, tojás, kefir, tej, hal, csirkemell, pulykamell, marhahús, tofu, szója, cottage cheese, bab, lencse.

 

Kránitz Attila - személyi edző