Fekvenyomás újragondolva

SPEEDFIT | 2017.10.03 7:08

A férfiak egyik legkedveltebb feladata új köntösben, videóval!

Nagyon sok vendéget látok a stúdióban, akik súlyzós edzést végeznek, de sajnos a törzs izmaikat elhanyagolják. Az edzés végén végzett felülések nem igazán hatásosak a törzs izmainak fejlesztésében, főleg úgy, hogy elég sokan napi 8 óra ülőmunkát végeznek.

Szeretnék egy olyan gyakorlatot bemutatni nektek, amit minden edzőterembe járó férfi fő gyakorlatának tart (fekvenyomás), úgy megfűszerezve, hogy közben a törzs izmainkat is tudjuk dolgoztatni egyben. Ez a gyakorlat az ellen rotáció tartás fekvenyomás közben. A kivitelezés azonos a fekvenyomással, a különbség annyi, hogy a rúdnak csak az egyik oldalára rakunk fel súlyt! Nagyon fontos a helyes testtartás, a derék végig legyen lenyomva a padra, hasizom és farizmok megfeszítése, a rúd mindkét karral lévő egyszerre mozgatása. A gyakorlat a mellizmok fejlesztése mellett, a súllyal ellentétes oldalon lévő törzset stabilizáló izmokat is dolgoztatja. Viszonylag kis súllyal is hasznos, természetesen végezzük el mind a két oldalra a gyakorlatot! :) Kezdjük mindig kis ellenállással, akár 5-10kg használatával és fokozatosan növeljük a súlyokat!

Remélem, minél többen kipróbáljátok és beleépítitek az edzéstervetekbe. Ha kérdésetek lenne, forduljatok hozzám bizalommal!

Koczka Szabolcs
személyi edző