X séta gyakorlat

SPEEDFIT | 2017.11.29 19:57

Ezúttal egy rendkívül hatékony gyakorlatot szeretnék bemutatni, fogantyús gumikötél segítségével.

Magát a gyakorlatot az edzés fő részének megkezdése előtt izomaktiváció céljából használom elsősorban, ám több sorozatban elvégezve rövid pihenő idővel, igencsak kifáraszt bizonyos gyengülésre hajlamos területeket. Kiemelten fontos, hogy a középső, kis farizom illetve a trapéz középső és alsó területének „ébresztésére” használjuk elsősorban.

Amire figyelned kell a helyes végrehajtás érdekében:

  • Kiinduló helyzetben a talp középső részénél helyezkedjen el a gumikötél, és állj medence széles terpeszben.
  • Térdeid párhuzamosak legyenek a lábaddal.
  • Köldök enyhén behúzva, farizmok feszesek.
  • Hát egyenes, lapockák enyhén zárt helyzetben.
  • Kar derékszögben hajlított és feszesek a karhajlító izmok.
  • Kéz helyezte a vállal egyvonalban maradjon végig!
  • Ne rotáld be a vállad előre, tartsd a gyakorlat közben végig feszesen a lapockazáró izmaidat!
  • Fej a törzsed természetes vonalában helyezkedjen el.
  • Fontos, hogy minden ismétlésnél ugyanabba a kiinduló helyzetbe érkezzenek a lábak.
  • Fékezd a kilépés irányának ellenoldali farizmával a mozdulatot, Te irányítsd a gumikötelet és ne ő téged

+ Lépj 12-15 lépést oldalirányban és vissza. Tetszés szerint végezz 3-4 sorozatot belőle.

Amennyiben szeretnéd kipróbálni ezt a remek feladatot, keress meg bátran, szívesen megtanítom! Jó szórakozást hozzá!

Nagy Richárd - Személyi edző