Mini Band

SPEEDFIT | 2018.07.28 16:12

Egy szuper kis eszközt szeretnék nektek bemutatni, melynek neve: Mini Band. Nagyszerűsége sokoldalúságában rejlik, számos izomcsoportot megdolgoztatva vele.

Farizom aktivizációhoz, a core, csípőizmok és a stabilizációs folyamatok fejlesztéséhez kiválóan alkalmazható rugalmas ellenállás. Ajánlott versenysportban, rehabilitációban, egyéni felhasználás során, erősítő programokban. Gyógytornászok is nyugodt szívvel ajánlják tudásszinttől függetlenül. Erőnlétnek megfelelően különböző erősségű szalagokat találunk (gyenge, közepes, erős) a „piacon”.

Egy olyan gumiszalagról van szó, mely rendkívül strapabíró, ha az előírásoknak megfelelően használod. Mini Band-del fokozhatod az erősítés intenzitását, hatékonyságát. Kíméletesen erősít, használhatod őket otthon vagy edzőteremben is.

Néhány gyakorlatot mutatok nektek, melyet beépíthetsz edzéseidbe. Első körben azt javaslom, hogy fordulj edzőhöz, hogy helyes technikával hajtsd végre a gyakorlatokat, ezzel az eszközzel.

 

Alsó testrész gyakorlat

 

Gyakorlat leírása:

  1. lépés: helyezd a Mini Band-et a térdízület alá
  2. lépés: vedd fel a kiindulóhelyzetet (hanyadtfekvés, talptámasz a talajon váll szélességben, térdízület hajlítva, kar mellső középtartásban)
  3. lépés: emeld a csípőd, úgy, hogy a térdízület ne dőljön be
  4. lépés: tartsd meg 2mp-ig
  5. lépés: engedd vissza kiindulóhelyzetbe


Felső testrész gyakorlat

 

Gyakorlat leírása:

  1. lépés: helyezd a Mini Band-et a csuklóízület fölé
  2. lépés: vedd fel a kiindulóhelyzetet (vállszéles terpeszállás, térdízületben hajlítva, törzs döntött pozícióban, kar rézsutos mélytartásban)
  3. lépés: zárd a lapockád és húzd oldalra mindkét karoddal a Mini Band-et
  4. lépés: indítsd meg a mozgást felfelé 90 fokban hajlított könyökízülettel
  5. lépés: tartsd meg 2mp-ig
  6. lépés: nyújtsd a karod, vissza kiindulóhelyzetbe

 

 

Core gyakorlat

 

Gyakorlat leírása:

  1. lépés: helyezd a Mini Band-et a csuklóízület fölé
  2. lépés: vedd fel a kiindulóhelyzetet (támaszhelyzet, vállszéllességű tenyértámasz a talajon)
  3. lépés: zárd a lapockád és húzd oldalra mindkét karoddal a Mini Band-et
  4. lépés: hajlítsd a karod, szorosan a test mellett legyen a felkar
  5. lépés: tartsd meg 2mp-ig
  6. lépés: nyújtsd a karod, vissza kiindulóhelyzetbe

Ezzel a három gyakorlattal megdolgoztatjuk az egész testünket. A feladatok száma határtalan, ezzel a kis izgalmas szalaggal. Ha kíváncsi vagy milyen gyakorlatok léteznek még, keress bátran!

Én nagyon szeretem használni edzéseim során mind az erősítő programokban, mind pedig a rehabilitációban. Mivel egy alattomos és hatékony eszköz.

 

Süle Szilvia

Személyi edző és rehebilitációs trainer

SPEEDFIT