Nagyobb izomtömeg, hatékonyabb zsírégetés?

SPEEDFIT | 2019.11.10 11:05

Rendszeresen felmerül vendégrészről a kérdés, hogy a nagyobb mennyiségű izomtömeg egyben hatékonyabb zsírégetést és jobb anyagcsere-funkciókat jelent-e…

Sokáig azt hitték az emberek, hogy minden fél kilogramm izom után 50kcal plusz energiát éget el a szervezet. Ez egy őrületesen jól hangzó szám, csak sajnos nem igaz.

Növeli az izomtömeg az anyagcserét?

A válasz „igen, de nem egészen”.

Kutatások azt mutatják, hogy minden fél kg nehezen megszerzett izom további 4-7kcal-t éget el egy nap alatt. Lefordítva: Amennyiben 100kcal extra energiafogyasztást szeretnél elérni egy nap alatt, ahhoz 5-10 kg extra izomtömegre kell szert tenned. Ez nem kis mennyiség.

De van egy jó hír is!

Dean Somerset írt egy bejegyzést arról, hogy ez az elsőre kicsit szomorú hír miért lehet megtévesztő.
Kezdjük az alapokkal: Ha képesek is lennénk plusz 5-10 kg izomtömeg megszerzésére, és ehhez nem lenne szükség hónapokra, vagy évekre, ez a plusz izomtömeg sem adna számunkra „plusz zsírt elégetni tudó képességeket”, azonban a megszerzett izomzat nagy hasznára válna szervezetünknek – még a zsírégető célokban is.

A nagyobb izomtömeggel végzett mozgás mégis több és gyorsabb kalóriaégetést eredményez.

Míg egy szimpla kilogramm izom nyugalmi helyzetben történő kalória égetése még így is nagyon túlértékelt, a munka, amivel felépíted magadra a plusz izomtömeget így is sok pozitív változást idéz elő a testedben. Amikor pedig az új éned, melynek nagyobb izomtömege van, elkezd edzeni, képes lesz több kalóriát égetni, gyorsabban. Ennek oka egyszerű. Maga a plusz izomtömeg meglététől nem fogsz sokkal több kalóriát égetni, viszont a magasabb izomtömeg mennyiség és arány képessé tesz majd a nagyobb intenzitású és mennyiségű munka elvégzésére, mely végül elvezet a célhoz.

Röviden összefoglalva

Önmagában az izomtömeg hozzáadása nem fogja annyira felpörgetni tested anyagcseréjét, amennyire szeretnéd, ne stresszeld túl a nyugalmi helyzetben elégetett energiamennyiség jelentőségét! Ehelyett vedd észre, mennyi előnye van még többet mozogni, több izomtömeget szerezni, - és zsírt is égetni természetesen – ami hozzásegít majd az egészséghez és a jobb kinézethez! Használd ki tehát növekvő teherbírásodat, és növeld edzéseid intenzitását, akár mennyiségét is!

SPEEDFIT Team