A nők számos hormonális zavarral találkozhatnak életük során. A hormontermelést helyreállító ételekkel megelőzhetők különböző problémák, így az elhízás és a fáradékonyság is.

Az endokrin rendszer által termelt hormonok az egész test működésére hatással vannak. Szerepet játszanak többek közt az energiaszint, az anyagcsere, a testsúly, a ciklus, a libidó vagy az érzelmek szabályozásában is. A hormontermelés működési zavarai mellett a funkciót számos külső tényező negatívan befolyásolja: akár a stressz vagy az alváshiány is akadályozhatja, ami hangulatváltozáshoz, súlygyarapodáshoz vezet. A hormonszint korcsoportonként is eltérő lehet.

A hormontermelés részben az étrenddel is befolyásolható: az egyensúly hozzájárul az energiaszint növeléséhez, a hangulatingadozás megszüntetéséhez, a stressz és a betegségek kockázatának csökkenéséhez, de segítséget nyújt a megfelelő testsúly elérésében is.

Ilyen például:

  • A lazac omega-3 zsírsavat tartalmaz, amivel hozzájárul az inzulinszint helyreállításához, valamint csökkenti a fokozott faggyútermelést okozó androgének szintjét.
  • A kelkáposzta tápanyagtartalma hozzájárul az inzulintermelés egyensúlyához, ezáltal csökkenti a cukorbetegség kockázatát.
  • Az avokádó hozzájárul a koleszterinszint egyensúlyához, ami több hormon termeléséhez is elengedhetetlen.
  • Az étcsokoládé csökkenti a mellékvesében főként a stressz miatt termelődő kortizol szintjét. Cukortartalma miatt viszont mértékkel fogyaszd!
  • A brazil dió kiváló szelénforrás, mely a pajzsmirigyhormonok termelését segíti. A szerv alulműködése kezeletlenül súlyos problémákhoz, hízáshoz, meddőséghez vagy vetéléshez is vezethet.
  • A fahéj segít a hasnyálmirigyben termelődő inzulin szintjének helyreállításában. Egyensúlyba hozza az ösztrogén és a progeszteron termelődését, ezáltal csökkenti a PMS tüneteit.

Az ösztrogénszint idővel csökkenni kezd a szervezetben, ami menstruációs zavarokhoz, libidócsökkenéshez és alvászavarhoz vezethet. Az egyensúly helyreállításában segít a fitoösztrogénekben gazdag, fermentált szója.

A fitoösztrogének másik kiváló forrása a lenmag, ami így segít a menopauza tüneteinek csökkentésében is.

Törekedj mindig a változatos, színes étkezésre!

Süle Szilvia

Személyi edző, rehabilitációs trainer

Loading...

Íratkozz fel hírlevelünkre

Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről és legjobb ajánlatainkról!


Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről
és legjobb ajánlatainkról!

Iratkozz fel hírlevelünkre!


A jövőben bármikor leiratkozhatsz hírlevelünkről, ha rákattintasz a leiratkozás linkre a tőlünk kapott e-mailekben, vagy lépj kapcsolatba velünk a info@speed-fit.hu címen.