Lendülj formába a nyárra! Tippek a nyári alakformáló edzéshez!

SPEEDFIT | 2011.02.08 15:36

2-3 hét alatt javíthatsz még az összképen, ha megfogadod 5 pontos fitnesz csomagunk tanácsait!

1. Szinte már unalmas: igyál rengeteg vizet!

A cukros üdítőket felejtsd el, a szomjadat sem oltják olyan jól és a gödröcskéket is szépen gyarapítják a combodon! Tiszta vizet viszont napi 2 litert mindenképpen fogyassz el, ha megy, akkor bátran még többet is! A melegben úgyis kívánja a szervezeted a folyadékot a fokozott párologtatás miatt. Emellett szépen átmossa a keringési rendszert, folyamatosan aktívan tartja azt, ezzel segíti a salakanyagok távozását. Mindig legyen előtted a pohár vagy a palack, hogy ne felejtsd el!

 2. Hagyd el a hozzáadott cukrot és finomított lisztet tartalmazó ételeket!

Ez egy csodafegyver! A szénhidrátokra a szervezetnek óriási szüksége van, tehát nem kell teljesen lemondanod róluk, de ne a sarki pékségnél tankolj fel belőlük! Válassz teljes kiőrlésű pékárut, már extrudált szeletek is vannak ilyenek! Készíts rizses egytálételeket (rizottókat) ebédre, gyorsan megvan és egészséges szénhidrátforrás. Csoki, fagyi maximum hétvégén bónuszként, hétköznap inkább gyümölcsöket egyél, ha édességre vágysz (egy kis tejjel, natúr joghurttal összeturmixolhatod, be a fagyasztóba egy félórára és már kész is az bűntelen fagyi)!

3. Turbózd az anyagcseréd mozgással!

Soha jobb alkalom a mozgáshoz, mint a nyár! Irány ki a szabadba, futhatsz, bicajozhatsz, mindkettő remek kalóriafaló elfoglaltság!
Nagy a hőség? Akkor elő a szobakerékpárral és a futópaddal! Ezeken pontosan ugyanannyi kalóriát égethetsz el, kényelmesen beillesztheted a napi programodba. Ne felejtsd el, a közepes intenzitású (még tudsz közben beszélni), min. 30-40 percig végzett kardiómozgás a legjobb zsírolvasztó!
Ha programozható a kardiógéped (otthon vagy a finteszteremben), akkor akár minden edzésen más-más variációban tekerhetsz/futhatsz!

4. Súlyzós edzés: a másik sikertényező!

Ne gondold, hogy súlyzózással csak hatalmas izmokat lehet növeszteni! A súlyok és az ismétlésszámok helyes megválasztásával szálkásító, karcsúsító edzéseket is végezhetsz! Ha pedig intervallszerűen váltogatod folyamatosan a gyakorlatokat, a pulzusodat is megfelelő tartományban tudod tartani (ami ugye a zsírégetés alapfeltétele).
Kérd egy személyi edző tanácsát! Szakértőnk kérésedre személyre szabott edzéstervet is összeállít Neked!

5. Feszesítő masszázstechnikák

Megfejelheted a fentieket egy kellemes masszírozással is. Ez történhet profi masszőrnél, például egy nagyon hatásos nyirokmasszázzsal, de nem kell ezreket költened rá! Vegyél egy jó kis dörzsi fürdőkesztyűt vagy szivacsot és minden zuhanyozáskor (ha szaunázol az még jobb!) dörzsöld át a problémás részeket. Remek krémeket is ajánlanak már ehhez. A krém hatóanyagai, illetve a dörzsölés okozta keringésfokozódás segíti a nyirok- és vérkeringést elszállítani a bőr alatt felhalmozódott salakanyagokat.

Forrás: edzésterv-online.hu

SPEEDFIT-Fitnesz Mindenkinek!
 

SPEEDFIT
Fitnesz és Szolárium Stúdió
Sopron – Alphapark
06/99 505-238
 
http://www.speed-fit.hu