Mi a titka az arányosan kidolgozott testnek? Gyakran felvetődik sokakban a kérdés és sajnos a legtöbben sejtik is a választ: nincs titok.

Mindazok ellenére, amit sokan gondolnak, nincs varázslatos edzésterv, táplálékkiegészítő, szuperétel, melytől két hét múlva szupertestet növeszthetsz. Ellentétben azzal, amit a médiában és az instagramon próbálnak elhitetni veled, a folyamat sokkal egyszerűbb, csak egy probléma van vele: sok türelmet, kitartás és odafigyelést igényel.

Összeszedtünk 5 mítoszt amit próbálnak elhitetni veled:

1. Le kell fogynod

Fogyni próbálni hülyeség. Amit valójában fogyni akarsz, az a testzsír, és a kettő között óriási különbség van. Ha levágnád a karodat, akkor is fogynál, de ezzel valószínűleg nem jutnál közelebb a céljaidhoz. Tisztázzuk: hacsak nem olyan sportágban versenyzel, amely ezt megköveteli, nem akarsz fogyni. Amit fogyni akarsz, az a testzsír. Ez az egész a testösszetételről szól. Még az is lehetséges, hogy a testzsírveszteség ellenére is hízol (az izomnövekedés eredményeképpen), és a végén milliószor jobban nézel ki tőle.

2. Kizárólag egészséges kajákat kell enned, hogy elérd a célod

Nem kell szerzetessé válnod ahhoz, hogy nagyszerű tested legyen és egészséges legyél. Minden olyan diéta, amely azt mondja, hogy nem ehetsz pizzát vagy csokoládét, kudarcra van ítélve.

Ráadásul veszélyes bármilyen ételt “jónak” vagy “rossznak” bélyegezni, vagy azt mondani az embereknek, hogy mindenáron kerülni kell, mert ez nem csak nem igaz, de gyakran egyirányú jegy az étkezési zavarok felé. Nyilvánvaló, hogy nem ehetsz szart egész nap, és nem várhatod el, hogy felépítsd álmaid testét, de végső soron a mértékletesség a lényeg.

3. Ha sérülést szenvedsz, abba kell hagynod teljesen az edzést, amíg fel nem épülsz

Ne használd a sérülésedet kifogásként! Vedd vissza az edzések intenzitását, de ne add fel. Nyilvánvalóan nem azt javasoljuk, hogy akut és súlyos fájdalmakkal bárki is menjen el az edzőterembe, de a legextrémebb sérülések kivételével (gondolj egy lábtörésre) az otthon ülve, felhúzott lábakkal való üldögélés óhatatlanul lassabb és kevésbé teljes felépülést eredményez.

Számos tanulmány kimutatta, hogy a kíméletes testmozgás segít felgyorsítani a gyógyulást, és valóban hasznos lehet az egyensúly, a stabilitás javításában, valamint az újbóli sérülés kockázatának csökkentésében.

4. Egy általános mindenkinek megfelelő étrenddel átalakíthatod a fizikumod

Egy olyan, mindenki számára követhető program, amelyet bárki követhet, nem a leghatékonyabb időtöltés. A diéta szempontjából még a “terv” fogalma is hibás. Azt sugallja, hogy nyolc hétig be lehet tartani, aztán visszatérhetünk a régi életünkhöz.

Az energiaegyensúly és az alapvető élettani fogalmak megértésével – hogyan reagál a tested a testmozgásra – nem kell majd állandóan egy tervre támaszkodnod, hogy útmutatást kapj.

5. Figyelj oda a BMI értékedre

A BMI (testtömegindex) időpocsékolás. Ha nem tudnád, hogyan számítják ki a BMI-t, akkor szó szerint a testsúlyodat osztják a magasságod négyzetével. Az egyetlen figyelembe vett paraméter a súlyod és a magasságod.

Ha valaki, aki veszélyes mennyiségű zsigeri zsírt hordoz, és nagyon alacsony a csontsűrűsége, de soha életében nem mozog, szépen beilleszthető az “egészséges” zónába. Sokkal relevánsabb mérőszám az egyén testzsírszintje (a testzsírszázalék).

Loading...
Loading...

Íratkozz fel hírlevelünkre

Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről és legjobb ajánlatainkról!


    Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről
    és legjobb ajánlatainkról!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!


      A jövőben bármikor leiratkozhatsz hírlevelünkről, ha rákattintasz a leiratkozás linkre a tőlünk kapott e-mailekben, vagy lépj kapcsolatba velünk a info@speed-fit.hu címen.