Mérted már a derekad kerületét? Talán, hogy megtudd a megfelelő pólóméretet online vásárláskor? Vagy az önbecsülésed növelése érdekében? Talán. De az egészségügyi kockázat meghatározásához? Valószínűleg még nem. Egészséged szorosan összefügg a derék méretével és a hasi zsírral. Egyszerűen fogalmazva: minél nagyobb a derékbőség, annál nagyobb a cukorbetegség, a stroke stb. kockázata.

Fontos, hogy a testzsír eloszlás mindenkinél egyedi! Tehát sajnos nem csak a has körméretére lehet hatással. De természetesen csökkentheted a testzsírt az egész testeden. Így van, amikor a mérőszalag már nem szorítja a hasad. A jó hír: A zsigeri zsírszövet viszonylag könnyen reagál az étkezési szokások változására. Ennek oka: Ha élelmiszerhiány van, energiatartalékként szolgál. Ez azt jelenti, hogy gyorsan újra lebontható. Az étkezés mellett más életmódbeli szokások is fontosak a lapos has esetében. Íme, 5 tipp ehhez:

1. Növeld az aktivitásodat! Még ha az étrended a helyén is van – ha csak keveset mozogsz, akkor akadályozhatod a sikerét. Illetve sokkal egészségtelenebb lehet az egész szervezetre, beleértve a szív- és érrendszert is. Az állóképességi sportok égetik el a legtöbb kalóriát. De nem kell, hogy intenzív sportot válassz. Tipp: Még a mindennapi tevékenységek is segíthetnek ebben: lépcsőzés – lift helyett, kerékpározás vagy séta – autó helyett.

2. Csökkentsd a kalóriabevitelt! De ne akárhogy. Ha túl gyorsan és ambiciózusan haladsz, az anyagcseréd elalszik – különösen, ha nem mozogsz eleget. Az étrend megváltoztatása a kulcsszó. Ez a cukor- vagy zsírfogyasztás csökkentését jelentheti. Ezen kívül egyéb pozitív hatásokat is okozhat a rosttartalmú élelmiszerek fogyasztása, beleértve a zöldségeket, salátákat, hüvelyeseket, alacsony cukortartalmú gyümölcsöket és teljes kiőrlésű termékeket. A kiváló minőségű fehérjeellátók fogyasztása szintén elengedhetetlen az izmok fenntartásához és építéséhez, valamint a kellő jóllakottsághoz is. Az étrend megváltoztatásának előnye: Általában együtt jár a kalóriacsökkentéssel, és felhívja a figyelmet a hosszú távú egészséges étrendre, és szűkíti a gyomrot.

3. Nagy mennyiség, kevés kalória! Régi trükk, de még mindig hatékony. Fogyassz alacsony kalóriatartalmú, de nagy mennyiségű ételeket. A hasad laposabb lesz, de mindig jóllakott maradsz. Például: burgonya – csak 70 kalória 100 grammonként. Különböző zöldségek és saláták is kevés kalóriával tölthetnek fel.

4. Egyél ritkábban, de bőségesen! A megfelelő étkezés fontos a psziché számára. Az úgynevezett szakaszos vagy időszakos böjt szintén a trendhez igazodik, és számos egészségügyi előnnyel jár. Kiválóan alkalmas a derék méretének csökkentésére.

5. Igyál elegendő vizet! Ha a szervezet dehidratált, az anyagcsere lassabban dolgozik. Különösen a nyári hónapokban ügyelj arra, hogy rendszeresen igyál cukrozatlan folyadékot. Egy jó útmutató: Oszd el kilogrammban kifejezett testsúlyod 30-al – ez megadja a napi hozzávetőleges szükségleted literben. Extra tipp: hagyj fel minden édesített itallal. Ezek felesleges kalóriák, amelyeket észre sem veszel.

Tehát egy kisebb derékbőség nem csak az esztétika pontjaként hathat, hanem megvéd a szív- és érrendszeri betegségektől és a cukorbetegségtől is. Mérd rendszeresen derékbőséged tippjeinkkel, és nézd meg, hol tartasz. A mérőszalagba való befektetés segít és motivál abban, hogy megtartsd méreted.

További kérdéseiddel, bátran fordulj személyi edzőinkhez. Tippjeikkel gyorsabban elérheted esztétikai vagy egészségügyi céljaid egyaránt!

SPEEDFIT – Fitnesz Mindenkinek!

Loading...
Loading...

Íratkozz fel hírlevelünkre

Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről és legjobb ajánlatainkról!


    Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről
    és legjobb ajánlatainkról!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!


      A jövőben bármikor leiratkozhatsz hírlevelünkről, ha rákattintasz a leiratkozás linkre a tőlünk kapott e-mailekben, vagy lépj kapcsolatba velünk a info@speed-fit.hu címen.