A COVID-19 hatással van a mindennapjainkra, megváltoztatta a munka és az edzés helyét és módját.

Tudjuk, hogy nehéz lehet motiváltnak maradni ezekben a nehéz időkben, különösen, ha sokunknak egész nap otthon kell lenni. Ennek ellenére fontos, hogy aktív és egészséges legyél, talán most jobban, mint valaha, nemcsak a testi, hanem a mentális egészséged miatt is. Ne hagyd, hogy a kijárási korlátozás semmissé tegye minden eddigi kemény edzőtermi és konyhai munkádat, és hogy akadályozzon az új célok kitűzésében.

Olvass tovább a 8 trükkért, ami segít abban, hogy hogyan maradj motivált a kijárási korlátozás alatt és emellett hogyan legyen kidolgozott tested.

Fontos a rutin

A napok könnyen összemosódhatnak, amikor a nap nagy részében bent ragadtál, ezért jó ötlet a rendszeres edzésprogram fenntartása.

A nap megtervezése és felépítése úgy, hogy rengeteg idő legyen a munkára, a testmozgásra, és a szabadidő eltöltésére, minden egyéb elkötelezettséggel együtt segít megőrizni produktivitásod, csökkenti a stresszt és rossz szokások kialakulásának esélyét. Még egy 15-20 perces kihívást jelentő, magas intenzitású edzés beszorítása is igen hasznos a hangulatunk és az egészségünk számára.

Sokkal könnyebb ragaszkodni egy rutinhoz, ha az le van írva és valahol szem előtt van, így minden nap észben tudod tartani. Emellett a jelölőnégyzetek kipipálása és a fejlődésed nyomon követése biztos módja a motiváció fenntartásának.

Fontos megjegyezni, hogy annál könnyebb ragaszkodni a rutinhoz, minél hosszabb ideje elkötelezett vagy mellette. Idővel a testedzés ugyanolyan alapvető része lesz a mindennapjaidnak, mint egy reggeli.

Alakíts ki teret az edzésnek

Legyen szó nappaliról, garázsról vagy az udvarról, az edzésterv követéséhez elengedhetetlen egy olyan tér kialakítása, ahol rendszeresen és biztonságosan tudsz edzeni. A dedikált hely nem csak a testmozgásra emlékeztet, hanem motivációs erőként is szolgál. Sőt mi több, mindig készítsd elő az edzős ruhádat és felszerelésed – egy szőnyeg vagy törölköző több mint elegendő – így nem kell azzal töltened időd nagy részét, hogy megkeresd mit veszel fel, és, hogy el tologasd a bútorokat minden egyes alkalommal, amikor edzel.

Tartsd a kapcsolatot a többiekkel

A barátokkal, családtagokkal vagy a háztartás többi tagjával való edzés lehet a tökéletes motiváció, mivel bíztathatjátok, és felbátoríthatjátok egymást, amikor valakinek rossz kedve van, vagy csak nincs kedve mozogni. Ráadásul sokkal szórakoztatóbb lehet egy baráttal együtt edzeni, mint egyedül. A COVID-19 által kialakított fizikai korlátok ellenére továbbra is képesek vagyunk tartani a kapcsolatot és kommunikálhatunk egymással a közösségi médián és videó hívásokon keresztül.

Keress fel egy barátot vagy egy baráti társaságot, és nyomjatok együtt egy virtuális edzést. A dolgok bonyolításához pedig állítsátok egymást kihívások elé.

Dobódj fel kedvenc dallamaid segítségével

Soha ne becsüld alá a zene erejét. A jó ütem inspirálhat az edzés szintjének emelésére és a motiváció hosszabb ideig tartására, hiszen hozzá értők szerint a zene elvonja az emberek figyelmét a fájdalomról és a fáradtságról, javítja a hangulatunkat, növeli az állóképességet, csökkenti az észlelt erőfeszítéseket, sőt elősegítheti az anyagcsere teljesítményét.

Változtass a gondolkodásmódodon

Könnyű a lustaság vagy az önutálat állapotába csúszni – ezért fontos a testmozgás pozitív aspektusaira összpontosítani, például az endorfinok termelésére, a felhalmozódott energia és stressz felszabadítására.

Szívj friss levegőt, és menj egy gyors sétára vagy fuss egyet. Ez teljesen megváltoztathatja szemléletmódodat és feltöltheti mentális elemeidet – hiszen a napfény köztudottan javítja a hangulatot, és segít nyugodtabbnak és fókuszáltabbnak érezni magunkat azáltal, hogy az agyban egy hormon szabadul fel, a szerotonin.

Állíts fel reális célokat

A rövid távú célok legyőzése a végső célok felé vezető úton remek motivációs eszköz, amely kielégítőbbé és kevésbé ijesztővé teszi az utazást. A legjobb sportolók és a sikeres üzletemberek is ezt követik.

Próbáld ki a SMART (specifikus, mérhető, elérhető, releváns és időhöz kötött) célok módszerét, hogy meghatározd, mit szeretnél elérni.

Virtuális edzés videók és edzéstervek

Nincs inspirációd, vagy nem tudod, hogyan hozz létre egy saját otthoni edzésprogramot? Több ezer nagyszerű online egészségügyi és fitnesz program létezik, amelyeket fitnesz szakemberek működtetnek, és sokan ingyenes próbaverziókat kínálnak új tagok számára, valamint megfizethető rövid és hosszú távú terveket kínálnak.

A közösségi média az edzéssel kapcsolatos tartalom másik fantasztikus forrása. A YouTube-on például rengeteg ingyenes videót találhatsz, amelyet személyi edzők, fitnesz-guruk és oktatók tettek közzé.

Egyél egészségesen, kövess étkezési tervet

Az egészséges, tápanyagokban gazdag étrend követése számos előnnyel jár, például javítja az energiaszintet, aminek köszönhetően jobban vágysz majd arra, hogy többet mozogj.

Ha útmutatásra van szükséged, vagy nem akar minden egyes étkezés alapos megtervezésével bajlódni, egy személyre szabott étkezési terv kialakítása fantasztikus megoldás lehet. Ehhez nyugodtan keress fel egy személyi edzőt vagy dietetikust.

SPEEDFIT – Fitnesz Mindenkinek!

Szládovics Rita Mónika

forrás: https: www.iifym.com/iifym-calculator/8-motivation-tips-for-home-workouts/

Loading...

Íratkozz fel hírlevelünkre

Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről és legjobb ajánlatainkról!


    Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről
    és legjobb ajánlatainkról!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!


      A jövőben bármikor leiratkozhatsz hírlevelünkről, ha rákattintasz a leiratkozás linkre a tőlünk kapott e-mailekben, vagy lépj kapcsolatba velünk a info@speed-fit.hu címen.