A tél mindannyiunk számára egy gyönyörű, de elfoglalt időszak. Különböző rendezvények, családi összejövetelek, kirándulások gondoskodnak arról, hogy egy pillanatra se unatkozzunk.

A tél rövidebb nappalai és hosszabb éjszakái kihívást jelenthetnek, mivel különböző betegségek bukkanhatnak fel. Szinte minden betegség otthonra lelhet a szervezetünkben ebben az évszakban, ami a gyenge  immunrendszerből fakad. Az alacsony immunitás oka a télen uralkodó csökkent páratartalom és a szervezet inaktivitása.

Ezek a téli napok számos egészségügyi kockázatot jelentenek számunkra. Ezeknek a kockázatoknak a felismerése és megelőzése kulcsfontosságú. Ahhoz tehát, hogy élvezhessük a tél ezen izgalmas aspektusát, egészségesnek és fittnek kell lennünk, íme néhány tipp ennek biztosítására:

1. Vigyázzunk a bőrünkre

A repedezett és száraz bőr bosszantó lehet télen. A hideg időjárás sérült, viszkető és száraz bőrt eredményez, valamint repedezett sarkakat és kicserepesedett ajkakat. A sok folyadékfogyasztás és egy jó hidratáló krém használata segíthet leküzdeni ezt a problémát. A bőrápolási rutin télen nagyon fontos a bőr textúrájának megőrzése érdekében.

2. Kell a rendszeres testmozgás

Sokan letargikusnak érzik magukat a téli napokon. Nagy kihívás tartani az edzéstervet ezekben a napokban, de sok más módja van annak, hogy aktívak maradjunk. A téli időszakban nagyon fontos a mozgásrutin. Elsősorban segít erősíteni az immunrendszert, és segíti a szezonális megfázások és nátha leküzdését. Csatlakozzunk egy fitneszórához, emeljünk súlyokat, vagy egyszerűen csak tegyünk egy fél órás sétát naponta, ami segíthet elégetni néhány kalóriát. Az edzésprogram legfontosabb eleme, hogy találjunk valamit, amit élvezünk. Ha jól érezzük magunkat, nagyobb valószínűséggel ragaszkodunk majd a testmozgáshoz.

3. Fogyasszunk sok fehérjét

A fehérje alapvető tápanyagforrás. A fehérjében gazdag ételek növelhetik az energiaszintünket egész nap. A fehérjék segítenek a szövetek, csontok építésében, és a szervezet anyagcseréjét is fokozzák. A húsok, tejtermékek, diófélék és magvak fogyasztása télen is biztosítják a megfelelő fehérjebevitelt.

4. Helyezzük előtérbe az omega-3-ban gazdag ételeket. 

Az omega-3 olyan egészséges zsírsav, amelyet különböző forrásokból, főként halakból és a növényekből nyerhetjük ki. Ezek az egészséges zsírok hozzájárulnak a szem és a bőr egészségéhez, és gyulladáscsökkentőként is működnek. Télen csökkenti az ízületi fájdalmakat és az ízületek merevségét, emellett télen rugalmasságot kölcsönöznek a bőrnek.

5. Fogyasszunk több rostot

Az oldható rostok általában gyümölcsökben, gabonafélékben, zöldségekben, diófélékben és magvakban találhatók, amelyek nagyon hasznosak az emésztési problémákra, különösen télen. Segítenek a koleszterinszint csökkentésében is, ami megelőzheti az elhízást. Ezek az élelmi rostok kiválóan erősítik az immunitásunkat, és segítenek csökkenteni a gyulladásokat.

6. Kerüljük az egyszerű szénhidrátokat

Igen, a szénhidrátokra télen is szükség van a szervezet számára, de bizonyos határokig. A hideg évszak serkenti a szénhidrát utáni sóvárgást és a kényelmi ételek iránti vágyat. Hogy miért? Mert ezek a finom ételek növelik a szerotoninszintet, ami boldogabbá tesz, és fokozza a sóvárgást. A szénhidrátok és édességek fogyasztása elhízáshoz és egyéb kapcsolódó problémákhoz vezethetnek.

7. Töltődjünk fel gyümölcsökkel és zöldségekkel

A gyümölcsök és zöldségek különböző vitaminokban, antioxidánsokban, ásványi anyagokban és rostokban gazdagok. Segítenek erősíteni az immunitást és megvédeni a különböző betegségektől. A spenót, a kelkáposzta, a narancs, a sárgarépa stb. mind olyan energiaforrások, amelyeket télen kiemelten fogyasszunk.  Az immunerősítő élelmiszerek, például a C-vitaminban, cinkben és vasban gazdag ételek fogyasztása télen a legfontosabb az immunrendszerünk számára. Ezen védőgátak nélkül a szervezetünk fogékonnyá válhat a téli betegségekre.

8. Bazsalikom és méz minden reggel

A téli napok a köhögés és a megfázás kockázatával járnak, ahol a bazsalikom és a méz segíthet fitten maradni. Ha akad otthon friss bazsalikom, minden reggel szedjünk le egy levelet a növényről, és fogyasszuk el egy kanál mézzel. Ez egy jól bevált módszer a nátha kordában tartására.

9. Az alvás fontossága

Egy átlagos felnőttnek napi 7-8 óra alvásra van szüksége. A téli napokon változtassunk az alvási szokásainkon, hogy egészségesek maradjunk.  A megfelelő mennyiségű alvás segít a szervezetnek a hideg elleni küzdelemben és abban, hogy télen egész nap energikus maradjunk.

Loading...
Loading...

Íratkozz fel hírlevelünkre

Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről és legjobb ajánlatainkról!


    Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről
    és legjobb ajánlatainkról!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!


      A jövőben bármikor leiratkozhatsz hírlevelünkről, ha rákattintasz a leiratkozás linkre a tőlünk kapott e-mailekben, vagy lépj kapcsolatba velünk a info@speed-fit.hu címen.