A fogyás titka

Ha úgy érzed, mindent megteszel, hogy kevesebbet mutasson a mérleg, mindent beleadsz az intervalljaidba, vagy hosszú órákat fektetsz a futópadba, még sincs változás, a probléma még mindig lehet, hogy nem a gyomrodban, vagy más szervedben keresendő.

Valószínűleg eddig ritkán gondoltál a máj és a fogyás kapcsolatára, azonban ennek a szervnek az egészséges működése és a fogyás között nem csekély az összefüggés.
Sok feladatot ellát: szűrőként szolgál a méreganyagok, pl. a gyógyszerek egyes alkotóelemeinek és az alkoholnak az eltávolításában, és az olyan tápanyag-melléktermékekkel is hasonlóan jár el, mint az ammónia. Elősegíti az emésztést, az epe termelésével, szerepet játszik a zsírok lebontásában, valamint a zsírban és a vízben oldódó vitaminok és ásványi anyagok felszívódásában. Továbbá szerepe van még a vérnyomás-, tesztoszteron-, inzulin-, ösztrogén-, illetve a vércukorszint szabályozásában, az immunitásban, valamint a koleszterin előállításában és eltávolításában.

Amennyiben a májad túlterhelt, a méreganyag-maradványok felhalmozódhatnak, és az elhízással összefüggő gyulladást okozhatnak. A túlterhelt máj a zsírsejtek felhalmozódását okozhatja, különösen a hasi zsír tekintetében.

Mielőtt őrült májtisztításba kezdenél, ellenőrizd, vagy ellenőriztesd, hogy vannak-e májproblémára visszavezethető tüneteid, pl. fáradtság, álmatlanság, kiütés vagy pattanás, emésztési problémák (székrekedés, savas reflux, emésztési zavarok, puffadás), magas koleszterinszint, vércukor-, illetve inzulin-egyensúlyproblémák. Mindez, vagy egyes tünetek alacsony energiaszinthez, túlzott szomjúsághoz, és/vagy vizelési panaszokhoz vezethetnek. Amennyiben ezek alapján májproblémára gyanakodsz, keresd fel orvosod!

Amennyiben szeretnéd csökkenteni az esélyét, hogy májproblémák miatt kelljen aggódnod, érdemes a következőket tenned, illetve nem tenned:

  • Amennyiben dohányzol, hagyd abba!
  • Csak az orvosod által javasolt vagy felírt gyógyszereket szedd, illetve tartsd be az előírt mennyiségeket!
  • Kerüld az alkoholtartalmú termékeket!
  • Próbálj tisztábban enni és inni! Kerüld el azokat a termékeket, élelmiszereket, melyeknek magas a fruktóz tartalma, kukoricaszirupot, hidrogénezett olajokat, adalékanyagokat, hormonokat, tartósítószereket vagy mesterséges színezékeket tartalmaznak, és ahol lehetséges organikus forrásból szerezd be az élelmiszereket!
  • Fogyassz gyakrabban kelbimbót, brokkolit, karfiolt, vagy káposztát!
  • Kerüld a túlzott só fogyasztást, alternatív ízesítőként használhatsz pl. fokhagymát, rozmaringot, vagy cikóriát!
  • Mozogj, sportolj napi rendszerességgel!

 

Jó edzést kívánunk!

 

SPEEDFIT Team

Loading...
Loading...

Íratkozz fel hírlevelünkre

Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről és legjobb ajánlatainkról!


    Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről
    és legjobb ajánlatainkról!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!


      A jövőben bármikor leiratkozhatsz hírlevelünkről, ha rákattintasz a leiratkozás linkre a tőlünk kapott e-mailekben, vagy lépj kapcsolatba velünk a info@speed-fit.hu címen.