Fájdalom nélkül nincs nyereség.

Ha túl könnyű, akkor rosszul csinálod.

Ha nem izzadsz, akkor nem is edzel igazán.

Valószínűleg hallottad már ezeket a kijelentéseket, viszont ezek rossz benyomást keltenek az edzéssel kapcsolatban. Szerencsére egyre többen kezdik felismerni, hogy a fejlődés kulcsa nem a fájdalom legyőzésében rejlik, hanem inkább abban, hogy naponta mennyit mozgunk, valamint, hogy azért edzünk, hogy jól érezzük magunkat és megtehessük azt, amit szeretünk.

Az optimális egészséget és fittséget, amelyre mindannyiunknak szüksége van, úgy érjük el, hogy folyamatosan úgy mozgatjuk testünket, hogy aktívak maradjuk és mindig számíthassunk szervezetünkre. Mert amennyiben mindent beleadunk, és ebből kifolyólag lesérülünk vagy lebetegszünk, akkor a kispadra kerülünk.

Ha emiatt most megijedtél, hiszen szereted az izzadás és fáradtág érzését, ne aggódj. Minél többet pihensz, annál jobban oda tudod tenni magad, amikor keményebb edzéseket végzel. Az aktív regenerálódás, amely alacsony hatású és alacsony vagy közepes intenzitású mozgást jelent, növeli a véráramlást az izomszövetben. Ez szükséges része a regenerálódási folyamatnak, de nem fog megtörténni, ha edzések alatt folyamatosan újabb mozgások után nézel, vagy túl edzed magad a teremben. A jó közérzetet biztosító könnyed mozgás felgyorsítja a felépülést, ennek köszönhetően amikor legközelebb edzel, már nagyobb erővel csinálhatod.

Izomláz? Egy 2018-as tanulmány szerint az aktív regenerálódás csökkenti az izomlázat is.

A profi sportolók, például az NBA játékos LeBron James és a 44 éves többszörös Super Bowl bajnok Tom Brady is ezt követik. Nem a “mindent vagy semmit” felfogás viszi őket előre, hanem a regeneráció. Ez az a munka, amit a játékok között végeznek: jeges fürdők, masszázsok, aktív és koncentrált „könnyű” mozdulatok.

Csak akkor leszel erősebb, ha sikeresen felépülsz. Az izmoknak időre van szükségük a fizikai megerőltetés utáni helyreállításhoz és újjáépítéshez. Minél nagyobb az elvégzett tevékenység intenzitása, az edzés nehézsége vagy időtartama, annál jobban oda kell figyelni a regenerációhoz szükséges eszközök gyakoriságára, intenzitására, idejére és típusára. A megfelelő gyógyulás azonban nem csak masszázst és SMR hengerezést jelent. Ez valójában azt jelenti, hogy éjszakánként nyolc órát kell aludni, megfelelően kell hidratálni és folyamatosan odafigyelni a helyes táplálkozásra. Emellett helyesen kell kezelni a stresszt, és minden nap időt kell szakítani a paraszimpatikus idegrendszer aktiválására.

A stressz destruktív lehet, súlygyarapodáshoz, fáradtsághoz, motiváció hiányához és egyéb egészségi és fittségi akadályokhoz vezethet. Szerencsére a mély légzés hatékony módja a krónikus stressz szint kezelésének. Nemcsak megnyugtat, de javíthatja sportteljesítményünket is.

SPEEDFIT – Fitnesz Mindenkinek!
Rácz Rita Mónika
forrás: https://www.acefitness.org/

Loading...
Loading...

Íratkozz fel hírlevelünkre

Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről és legjobb ajánlatainkról!


    Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről
    és legjobb ajánlatainkról!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!


      A jövőben bármikor leiratkozhatsz hírlevelünkről, ha rákattintasz a leiratkozás linkre a tőlünk kapott e-mailekben, vagy lépj kapcsolatba velünk a info@speed-fit.hu címen.