A „Farmer’s Walk” (magyarra fordítva nevezhetjük farmer járásnak) nevű gyakorlat nem véletlenül kapta ezt a nevet.  A feladat nem különösebben bonyolult, mindkét kezedbe fogsz egy-egy súlyt és séta közben cipeled őket, mely lehet tárcsa, kettlebell, vagy akár kézisúlyzó is. Akár járkálhatsz az edzőterembe körbe-körbe is, de valószínűleg egyszerűbb és kézenfekvőbb a gyakorlatot futógépen végezni.

A legnagyobb előnye azon kívül, hogy növelheted a funkcionális erődet, javíthatod vele a testtartásodat is, mivel a súlyok hordozása arra késztet, hogy igénybe vedd a törzs és a vállizmaidat is. A végrehajtásnál közben nyomd ki a mellkasod, nézz előre és ne hagyd, hogy a súlyzókat a tested támassza és semmiképpen se ess előre.

Fontos megjegyezni, hogy a farmerjárást az edzés végére érdemes beiktatnod, mivel az izmokra nézve meglehetősen megterhelő. Először próbáld ki 5 percig, majd fokozatosan növeld az időt.

Milyen súlyt válassz?

A súlyt úgy érdemes megválasztani, hogy a lábaidat nehéz legyen felemelni séta közben. Hogy ez mekkora lesz, az egyénenként változó. Van, akinek 12 kilós kézi súlyzóval is nehéz lesz, más 25 kilót sem érez megterhelőnek.

Milyen gyakran érdemes beiktatni és hány sorozatot csinálj?

Ha hetente többször beveszed az edzésprogramodba, garantáltan érezni fogod az izmaidon a fejlődést, javul a fogáserősséged, a kondíciód és a koordinációs képességed is. Szeretnénk leszögezni, hogy ameddig ismerkedsz a gyakorlattal, óvatosan bánj a sorozatok számával és azok hosszával, kísérletezd ki a számodra legoptimálisabb idő és sorozatszámot.

Loading...
Loading...

Íratkozz fel hírlevelünkre

Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről és legjobb ajánlatainkról!


    Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről
    és legjobb ajánlatainkról!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!


      A jövőben bármikor leiratkozhatsz hírlevelünkről, ha rákattintasz a leiratkozás linkre a tőlünk kapott e-mailekben, vagy lépj kapcsolatba velünk a info@speed-fit.hu címen.