Szeretnél egészségesen és hosszú távon is fogyni? Ezzel a 8 természetes „zsírégető” étellel felgyorsíthatod a fogyás folyamatát, és gyorsabban elérheted céljaidat.

Ha fogyni szeretnél, minden nap több energiát kell felhasználnod, mint amennyit elfogyasztasz. Ezért ideális az egészséges, kiegyensúlyozott étrend és egy testedzési program kombinációja. De van néhány “zsírégető étel” is, amelyek segíthetnek a fogyásban. Ezek az ételek egyrészt serkentik az anyagcseréd, így több kalóriát égetnek el, Másrészt alacsony glikémiás indexüknek (GI) és magas rosttartalmuknak köszönhetően sokáig jóllakatnak.

Fontos azonban, hogy ne használd ezeket az ételeket ürügyként a gyorsételek és a csokoládé tömeges fogyasztásának folytatására, mert a természetes „zsírégető” ételek nem pótolhatják az egészséges életmódot!

Íme a listánk:

  1. Chili

Minél erősebb, annál jobb. A Washingtoni Egyetem tanulmánya szerint a chili paprikában található kapszaicin nemcsak az ízlelőbimbókat melegíti fel, hanem testedben a zsírfelhasználást is serkenti. Az antioxidáns serkenti az anyagcseréd és az emésztésed is. Ezen kívül a fűszeres ételek csökkentik az inzulinszintet, ami serkenti a zsírégetést. Egy másik hatás: A kapszaicin (megtalálható a csípős paprikában vagy a cayenne-borsban is) csökkenti az étvágyat is. Szóval mindig megfelelően fűszerezz!

  1. Tojás

Ne félj a koleszterintől: a tojássárgája rengeteg állítólag egészségtelen anyagot tartalmaz, de az étellel bevitt koleszterin alig járul hozzá a vérértékhez, nem így az étellel bevitt telített zsírsavak! Ezen kívül minden egyes tojás 7 gramm fehérjét tartalmaz, aminosavak optimális összetételével, amelyeket tested 100 százalékban izomtömeggé alakíthat. A “Nemzeti Orvostudományi Könyvtár” által 2012-ben elvégzett tanulmány még azt is megmutatja, hogy az aminosavak nemcsak az izomépítésben segítenek, hanem az anyagcserét is hatékonyabban fokozzák, mint bármely más tápanyag. Napi egy tojás tehát hozzájárul a kiváló fehérje-ellátásához.

  1. Alacsony zsírtartalmú túró

A neve majdnem mindent elmond, mert az alacsony zsírtartalmú túrótól biztosan nem fogsz zsírosodni. A túró csak 71 kalóriát tartalmaz 100 grammonként, ugyanakkor 13 gramm fehérjét és rengeteg egészséges kalciumot is biztosít számodra. 500 gramm alacsony zsírtartalmú túró 460 milligramm kalciumot tartalmaz – ez körülbelül napi ajánlott bevitelednek a fele. De légy óvatos: növekvő zsírtartalommal és ez által a kalóriák számának növekedésével a kalciumtartalom csökken. Kerüld tehát a 20 vagy 40 százalékos zsírtartalmú változatokat. Mivel a kalóriatartalma több, mint kétszeresére nő. Fogyassz körülbelül 100 gramm alacsony zsírtartalmú túrót minden nap, például gyümölcstúróként reggelire vagy később a nap folyamán kőrözöttként, amelynek sárgarépával vagy burgonyával nagyon jó íze van.

  1. Spárga

A spárga 95 százalék körüli vízből áll – nincs sok minden benne, amitől elhízhatnál. A freiburgi egyetem igazságügyi, orvostudományi gyógynövényekkel foglalkozó kutatócsoportjának kísérleti tanulmányaként kiderült, hogy a spárga természetes gyógymód a magas vérnyomás ellen is. Ráadásul: A spárga szinte az összes vitamint, különösen az A-, C- és E-vitamint, valamint a szervezetben számos létfontosságú funkciót ellátó folsavat biztosít. A folsav részt vesz a vérsejtek képződésében, és részt vesz a DNS és az RNS szintézisében.

  1. Csicseriborsó

100 gramm finom hüvelyes zöldség 16 gramm rostot tartalmaz. A német táplálkozási társaság (DGE) napi 30 gramm rost fogyasztását javasolja, így ezzel a mennyiséggel már a napi bevitel felének megfeleltél. A “Svájci Táplálkozási Társaság” azt javasolja, hogy hetente kétszer adj hozzá étrendedhez olyan hüvelyeseket, mint a csicseriborsó – például humusz formájában. Az információk egyébként a kis hüvelyesek száraz tömegén alapulnak!

  1. Avokádó

Gyümölcs kategóriában ez a kiadós gyümölcs az egyik legjobb rostforrás: 6 gramm / 100 gramm. 100 grammban pedig 15 gramm zsírt tartalmaz, de ezek elsősorban telítetlen zsírsavak. A “Internal Medicine Review” folyóirat megállapította, hogy ezek a telítetlen zsírsavak segítenek a fogyásban. Ugyanakkor körülbelül négyszer annyi kalóriát tartalmaz, mint egy alma.

  1. Zöld tea

A zöld teában található teacsersav katechinjei és flavonoidjai serkentik a zsírégetést. Ezen kívül a tea növeli a sejtek hőtermelését és ezáltal a kalóriafogyasztást. A benne található kesernyés anyagok visszafogják az étvágyat is. Az természetes tea is felébreszt koffeintartalma miatt, így ideális kávépótló is.

  1. Gomba

A már említett glikémiás indexben (GI) minden dolog mértéke a szőlőcukor. Ennek 100-as értéke van, ami referenciaként szolgál az összes többi ételhez. De légy óvatos, a 100 rossz szám. Tehát egy dolog világos: ha fogyni akarsz, kerülje a cukrot. Különösen ajánlott azonban az 55 alatti GI-vel rendelkező ételek fogyasztása. A gomba könnyen alulmúlja ezt is, a 15-ös értékével. Igazából mindegyik gombát alkalmazhatod, hasonlók az értékeik.

Összegzésül: Ha hatékonyan szeretnél fogyni, akkor nem kerülheted el az enyhe kalóriahiányt és a testmozgást sem. Ha azonban rendszeresen eszed őket, akkor ez a 8 étel segít a zsírégetés elősegítésében és a szervezet alapvető tápanyagokkal való ellátásában.

Jobb ételekkel, jobb életet kívánunk!

SPEEDFIT – Fitnesz Mindenkinek

Loading...

Íratkozz fel hírlevelünkre

Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről és legjobb ajánlatainkról!


    Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről
    és legjobb ajánlatainkról!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!


      A jövőben bármikor leiratkozhatsz hírlevelünkről, ha rákattintasz a leiratkozás linkre a tőlünk kapott e-mailekben, vagy lépj kapcsolatba velünk a [email protected] címen.