Tudjuk, hogy a legjobb út az egészségmegőrzéséhez a mozgás. Emellett a közérzet- és az életmódjavítás is a mozgás pozitív hatásai közé tartozik.

Íme pár tény, ami a rendszeres testmozgás előnye:

1. Hangulatjavító hatás

A rendszeres testmozgás enyhíti a stresszt, szorongást és a depresszió tüneteit. Megkönnyíti a feszültség levezetését és hosszú távon javítja a közérzetet. Arról nem is beszélve, hogy sokan pozitív érzelmekkel vannak feltöltve egy kellemes edzés után, hiszen ez egyfajta Önterápia is.

2. Fejleszti a kondicionális képességeket

A rendszeres testmozgás hiánya kisebb erőszintet, állóképességet, energiaszintet eredményez. A testmozgás növeli az izomerőt, ami növeli más fizikai tevékenységek elvégzésének képességét is, továbbá az edzett test sokkal energiatakarékosabb.

3. Segít távol tartani az orvost

A fizikai aktivitás hiánya és a túl sok ülés növelheti a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát és elhízáshoz vezethet. Arról nem is beszélve, hogy az edzett szív erősebb ezt a nyugalmi pulzusszámból is leellenőrizhetjük.

Minél edzettebb valaki szíve, annál alacsonyabb a nyugalmi pulzusszám. (60 ütés/perc már nagyon jó értéknek számít felnőtt embereknél.)

4. Segít szabályozni a táplálkozást

Az edzések által az anyagcsere is változik. Rájövünk arra, hogy valójában mennyi kalória is az, amit egy edzéssel ledolgozunk és mennyi az, amit egy nagy tányér zsíros babgulyással magunkhoz veszünk. Az izmok épülése arányosan nagyobb kalóriafelhasználással fog járni. De ez sem jelenti azt, hogy bármit megehetünk. Általánosságban mondhatjuk, hogy a rendszeres testmozgás segít az egészségesebb táplálkozási szokások kialakításában.

Tehát:

  • csökkenti a vérnyomást
  • erősíti a szívizmot (nagyobb bal kamra üreg, vastagabb szívfal)
  • javítja a koszorú érellátást
  • gazdaságosabb anyagcserét biztosít
  • alacsonyabb lesz a nyugalmi és terheléses pulzusszám
  • segít a testsúly szabályozásában és az elhízás elkerülésében
  • segít elkerülni a korai csontritkulást
  • növeli az energiaszintet
  • segít a stressz és a feszültség kezelésében
  • javítja az alvásminőséget
  • javítja az önképet és önbizalmat ad
  • A cardiovascularis és sok más hatásának köszönhetően az időskori évek is könnyebbek lehetnek, akár meghosszabbíthatja az élettartamot

Mennyit kell edzeni egy felnőttnek?

Már heti 3×1 órás edzéssel is jelentős változásokat lehet elérni. Érdemes több napra elosztani egy héten az edzéseket, a 3 nap az egy ideális szám, 1-1,5 órás edzéssel. Aki teheti szabadidejében menjen ki a szabadban és mozogjon minél többet, hiszen ez elengedhetetlen az egészséges élethez.

A jótékony hatások kevesebb egészségügyi költséget, gyógyszert, beavatkozást jelenthetnek az ember életének későbbi szakaszában.

Jó egészséget kívánok mindenkinek!

Havasi Anna

Loading...

Íratkozz fel hírlevelünkre

Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről és legjobb ajánlatainkról!


    Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről
    és legjobb ajánlatainkról!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!


      A jövőben bármikor leiratkozhatsz hírlevelünkről, ha rákattintasz a leiratkozás linkre a tőlünk kapott e-mailekben, vagy lépj kapcsolatba velünk a [email protected] címen.