Fogyókúrázni, diétázni évszaktól függetlenül lehet. A sikerhez nem kell mást tenned, csak elengedni néhány téves gondolatot az egészséges életmóddal kapcsolatban.

Ha mozgok, fogyni fogok

Ha meg akarsz szabadulni a zsírpárnáktól, muszáj lesz az étkezésedet is megreformálni, ez elkerülhetetlen. A jól összeállított étrend és a megfelelő mozgás együtt megváltoztatja az anyagcserét, több kalóriát égetsz majd el mind edzés, mind pihenés közben. Ez nemcsak a fogyásban segít, hanem megőrizni is az optimális testsúlyodat anélkül, hogy állandóan arra figyelnél, mit eszel.

40 felett elkerülhetetlen a súlygyarapodás

30 év felett a tested évi 3-5 százalék izomtömeget veszít. Ez befolyásolja a súlyod, az alakod, hiszen lassul az anyagcsere, ami azt is jelenti, kevesebb kalória kell ahhoz, hogy fenntartsd a testzsírszinted. De nem kell drasztikusan korlátozni a kalóriabevitelt, inkább eddz többet és másként. Gyakorolj nagyobb súlyokkal, nem leszel izomember, ne aggódj. A testednek viszont szüksége van kihívásokra, ha formában szeretnél maradni.

A hasi zsírra kell összpontosítanom

Nem, nem azokat a diétákat kell követned, amelyek lapos hasat ígérnek. Az, hogy ezen a területen ki mennyi zsírt raktároz, egyrészt a gének és a nem is meghatározza, ráadásul célzottan nem lehet fogyni. Viszont, ha az egész tested átalakul, akkor a problémás területről is elkezdesz fogyni. Így első lépésként nem laposhas diétát kell követned és haspréseket csinálni az edzésen, hanem egészséges alapanyagokból változatos és kiegyensúlyozott étrendet kell összeállítanod, és kombinált edzéseket, tehát aerob mozgást és erősítő gyakorlatokat felváltva kell végezned. Minden héten legalább 150 perc közepesen intenzív aerob mozgásra törekedj, és legalább kétszer végezz erősítő edzéseket.

Nem eszem szénhidrátot, mert fogyni akarok

A legfrissebb tudományos vizsgálatok megerősítették, hogy azok, akik keményítőtartalmú, szénhidrátokban gazdag ételeket fogyasztanak, valójában könnyebben kontrollálják a testsúlyukat. A napi kalóriabevitel kb. felét összetett szénhidrátban gazdag ételekből kell biztosítani. Válassz teljes kiőrlésű, tápanyagokban és rostokban gazdag élelmiszereket, ezek segítenek megőrizni az emésztőrendszer egészséges működését, és megakadályozzák a haspuffadást. Segítség az adagokhoz: ebédhez egyél teniszlabda méretű teljes kiőrlésű főtt tésztát, barna rizst, kuszkuszt vagy bulgurt, kölest; reggelihez egy maréknyi zabot vagy hozzáadott cukrot nem tartalmazó gabonapelyhet, esetleg egy-két nyitott tenyér méretű teljes kiőrlésű kenyeret.

Nálam minden diéta csődöt mond

Azok a diéták, amelyek lecsökkentik egyik-másik tápanyagcsoportot (vagy akár teljesen ki is iktatják) , valóban nem működnek, hiszen egyrészt súlyos hiányállapotok léphetnek fel, másrészt, ahogy vége a diétának, visszatérsz a régi étkezési szokásokhoz és pillanatok alatt felszaladnak a nagy nehezen leadott kilók. A legjobb fogyókúrás terv, ha egyszerűen kevesebb kalóriát viszel be és többet mozogsz. Ha kevesebbet eszel és kicsivel többet edzel, a test elkezdi felhasználni a zsírraktárait.

Forrás: dietaesfitnesz,szimpatika

Loading...
Loading...

Íratkozz fel hírlevelünkre

Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről és legjobb ajánlatainkról!


    Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről
    és legjobb ajánlatainkról!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!


      A jövőben bármikor leiratkozhatsz hírlevelünkről, ha rákattintasz a leiratkozás linkre a tőlünk kapott e-mailekben, vagy lépj kapcsolatba velünk a info@speed-fit.hu címen.