Bár egyszerűnek tűnik, a fogyás rendkívül összetett. Ráadásul nagyon sok információ kering a köztudatban, eligazodni pedig nehéz. Összegyűjtöttük a leggyakoribb fogyókúrás kérdéseket és válaszolunk is rájuk.

Gyakran vágyom rágcsákra, mi lehet az egészséges alternatíva?

Mindannyian imádjuk a ropogtatnivalókat, nem is kell lemondanod a csipszekről, a titok csak annyi, hogy ne boltban vásárold, hanem készítsd el magadnak. Az olívaolajjal enyhén megpermetezett, fűszerekkel megszórt sütőben sült zöldségek (édesburgonya, kelbimbó, csicseriborsó, cékla stb.) remek alternatívák. A délelőtti órákban az olajos magvak, az aszalt gyümölcsök is remek nassként szolgálnak, ha csak ropogtatnál valamit. A lényeg, hogy fehérjében és rostban gazdag finomságot válassz.

Kevesebbet eszem, többet sportolok, mégsem fogyok. Mi lehet a gond?

Nem véletlenül gyakori ez a kérdés, a diéta kezdetekor szinte peregnek rólad a kilók, majd néhány hét, akár hónap elteltével stagnálást tapasztalhatsz. A stagnálást nagyon sok minden okozhatja, például az alváshiány, a stressz, az egyoldalú étkezés. Lehet, hogy ami másoknak bevált, az nálad nem működik. A személyre szabott étrend sokat segíthet. Könnyen előfordulhat, hogy nem a hozzád illő diétát választottad. Nagyon fontos, hogy ne add fel, ne tekints ellenségként a testedre (a negatív gondolatok nagyobb eséllyel rántanak vissza az egészségtelen életmódba), a fogyás nem az elsődleges cél. Nem az áhított bikinialak miatt fontos, hogy kiiktasd az életedből a káros szokásokat: az egészség hosszú távú megőrzése legyen a cél. Légy türelmes magaddal. Amennyiben úgy érzed, túl régóta küzdesz a stagnált súllyal, kérd dietetikus vagy orvos segítségét, egy teljes labor és más vizsgálatok segíthetnek rámutatni, hol akadtál el.

Hogyan enyhíthetném a cukor iránti sóvárgásomat?

A szakemberek szerint a megoldás nem a teljes szigorban és megvonásban rejlik. A teljesen cukormentes életmód (hacsak nem élsz diabétesszel) szinte lehetetlen, hiszen számos alapélelmiszerünk tartalmaz hozzáadott cukrot. Ha nagyon vágysz az édesre, helyettesítsd egészséges alternatívákkal: egyél friss vagy aszalt gyümölcsöket, egy agy tál zabkását mézédes cseresznyével, készíts pudingot holland kakaóból, banánból és mandulatejből. És persze akkor sem történik tragédia, ha időnként nem mondasz nemet a szülinapi tortára, a titok a mértékletességben rejlik, elég egy vékonyabb szelet is, hogy enyhítsd a sóvárgásodat.

Melyik diétával érhetem el a leggyorsabb fogyást?

A kérdés inkább az legyen: melyik diéta a legfenntarthatóbb? A választ valószínűleg sokszor hallottad már. Ne diétázz, válts életmódot. A legjobb, ha nem éhezteted a szervezeted, jó minőségű alapanyagokból főzöl ( igen, legjobb, ha minimalizálod a rendelt kajákat), és a zöldségeket részesíted inkább előnyben a húsokkal szemben. Egyél szénhidrátot, zsírt és fehérjét is, hogy melyikből mennyire van szükséged, abban dietetikus segíthet. Az első lépés, hogy ismerd meg a szervezeted, az anyagcseréd, ehhez igazítsd az étrended (ebben is segít a szakember) és ha ellátod a tested vitaminokkal, ásványi anyagokkal, nem lesz gond: amennyiben nem éhezel, nem kívánsz majd egészségtelen dolgokat, és a jojó-effektust is a hátad mögött hagyhatod. Az időnként kilengéseket sporttal kompenzálhatod.

Glutén: igen vagy nem?

Ha cöliákiával élsz, a válasz igen. Amennyiben nem mutatható ki egyértelműen gluténérzékenység, de időnként puffadsz, gyakran van hasmenésed vagy székrekedésed, aknéval küzdesz, esetleg a mérleg nyelve nem akar elmozdulni, bárhogy is küzdesz, vagy túl gyakran vagy levert, érdemes lehet egy időre gluténmentes étkezésre váltanod. Egyeztess az orvosoddal és hat hétig kerüld a gluténtatalmú ételeket. Amennyiben pozitív változást észlelsz, egyértelmű  válasz. Viszont amennyiben teljesen egészséges vagy, nem szükséges kivonnod a glutént az életedből.

forrás: dietaesfitnsz, femina

Loading...
Loading...

Íratkozz fel hírlevelünkre

Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről és legjobb ajánlatainkról!


    Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről
    és legjobb ajánlatainkról!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!


      A jövőben bármikor leiratkozhatsz hírlevelünkről, ha rákattintasz a leiratkozás linkre a tőlünk kapott e-mailekben, vagy lépj kapcsolatba velünk a info@speed-fit.hu címen.