Szteroidok nélkül is fokozhatod tesztoszteronszintedet természetes úton!

Az alacsony tesztoszteronszint azaz T-szint, meglehetősgen rossz hír a férfiak számára. Az olyan nyilvánvaló problémák mellett, mint a csökkent libidó és a merevedési zavar, az alacsony tesztoszteronszintet fáradtsággal, csökkent izomtömeggel, depresszióval, memóriazavarral, sőt krónikus betegségekkel is összefüggésbe hozták.

Így nem meglepő, hogy a férfiak jelentős része hajlandó akár túl messzire is elmenni, hogy támogassa a legfontosabb férfi hormon termelését. El kell mondani, hogy e módszerek némelyikének vannak hátrányai. Az anabolikus szteroidok nyilvánvalóan illegálisak, nagyrészt szabályozatlanok és túl veszélyesek is.

Még a tesztoszteron gyógyszerészeti alkalmazásainak (például az injekcióknak vagy a helyi krémeknek) is lehetnek nem kívánt mellékhatásai. Ilyenek lehetnek például a megnagyobbodott mellek, pattanások vagy bőrkiütések, hajhullás, szorongás és hányinger. És persze a hatás csak addig tart, amíg a terápia folytatódik. Mivel nem a tesztoszterontermelés természetes útjain keresztül fejtik ki hatásukat, ezek a gyógyszeres módszerek a terápia megszakítása után (például a jelentős költségük vagy az anyagi lehetőségek megváltozása miatt) az endogén tesztoszteronszint csökkenéséhez vezethetnek.

Érdemes tisztázni, hogy ha azt gyanítod, hogy alacsony a tesztoszteronszinted, fordulj orvoshoz. Mielőtt azonban drámai eszközökhöz nyúlnál, azt is tudnod kell, hogy számos teljesen természetes módszer is létezik a T-szint növelésére, amelyek tartósak, fenntarthatóak és gyógyszermentesek. Néhányuk a legújabb, legfejlettebb klinikai kutatásokon alapul, némelyik pedig pusztán józan paraszti ésszel kikövetkeztethető. Megmutatjuk Neked a hat legjobb módszert a tesztoszteron természetes növelésére, és hatékonysági sorrendbe állítjuk őket.

A LEGHATÉKONYABB, GYÓGYSZERMENTES TESZTOSZTERON TÁMOGATÓ KIEGÉSZÍTŐ

Az elmúlt években a kutatók bizonyítékot találtak arra, hogy a Tribulus terrestris gyógynövényből származó protodioszcinban gazdag növényi kivonatok pozitív hatással lehetnek a férfiak tesztoszterontermelésére. A több közelmúltban végzett egyik, az Andrologia című folyóiratban 2016-ban közzétett vizsgálatban 65 (18-65 év közötti), hormonális problémákkal nem rendelkező férfi 12 héten keresztül naponta 112 mg protodioszcin tartalmú gyógynövénykivonatot szedett. Arra a következtetésre jutottak, hogy a protodioszcinban gazdag kivonat szedése a vér tesztoszteronszintjének emelkedéséhez vezetett, ami egybeesett a testzsírszázalék csökkenésével, és a zsírmentes tömeg növekedésével.

EMELJ NAGY SÚLYOKAT, DE NE EDDZD TÚL MAGAD.

A nagy súllyal való edzések elősegítik a tesztoszterontermelés növekedését. A nehéz összetett mozgások használata a súlyzós edzéseknél (például a guggolás, a súlyemelés és a fekvenyomás) az egyik legjobb módja a tesztoszteron termelés serkentésének. A Journal of Strength and Conditioning Research című folyóiratban megjelent cikkben a kutatók arról számoltak be, hogy 10 ismétlés elvégzése 1RM 75%-os erőemeléssel, 2 perc pihenőidővel a sorozatok között a leghatékonyabb edzést  és a legmagasabb tesztoszteronszintet eredményezte.

Másrészt, ha a testedet több stressznek teszed ki, mint amennyit az elbír, az a kortizol szintedet az egekbe repíti, viszont csökkenti a tesztoszteron termelést. Ez különösen igaz a túlzott kardióra. Ha kardiózol, helyezd előtérbe a sprinteket, a Tabata módszert, kötélugrás és hasonlókat.

A tanulság pedig az, hogy ha megfelelően megtervezed az edzésed, nagy súlyokat használsz, rövid, de éppen megfelelő hosszú pihenőidőkkel, illetve időt hagysz testednek a regenerációra, akkor könnyedén megemelheted és szinten tarthatod tesztoszteron szintedet.

PRÓBÁLD CSÖKKENTENI A TESTZSÍRSZÁZALÉKODAT

A magas testzsír károsan hat a tesztoszteronszintre. Ennek egyik oka, hogy a tesztoszteront az aromatáz enzim alakítja át ösztrogénné, amelyet (részben) a zsírsejtek termelnek. Tehát magas testzsír esetén a tesztoszteron nagyobb része alakul át ösztrogénné. Sajnos az alacsony tesztoszteronszint a növekvő ösztrogénszinttel párosulva csökkent izomnövekedést és fokozott testzsírraktározást eredményez. Ez egy ördögi kör, aminek nem akarsz részese lenni. Nem kell, hogy 5% alatti testzsírszázalékod legyen, de a tesztoszteron hasznosulásának optimalizálása érdekében a karcsúságot kell a legfontosabb prioritássá tenned.

HELYEZD ELŐTÉRBE AZ EGÉSZSGES ZSÍROKAT AZ ÉTRENDEDBEN

Az étkezési zsírokat szintén összefüggésbe hozták a férfiak egészséges tesztoszteronszintjével. A Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism című folyóiratban közzétett tanulmány arról számolt be, hogy a napi 100 g-ot meghaladó zsírtartalmú étrend egészséges férfi alanyoknál megnövekedett szabad tesztoszteronszintet eredményezett. Amikor az alanyokat alacsony zsírtartalmú étrendre (<20 g zsír naponta) állították, a szerzők arról számoltak be, hogy a vér koleszterinszintje (amely a tesztoszteron termeléséhez szükséges) csökkent. Az egészséges zsírok legjobb forrásai közé tartoznak a diófélék, az olívaolaj, a joghurt, a halak, például a lazac, a tojás és a sajt. Érdemes megfontolni egy jó minőségű Omega-3 halolajkapszula szedését is, amely nagy hatékonyságú, standardizált mennyiségű EPA és DHA zsírsavakban gazdag.

ALUDJ ELEGET

Az alvás fontosságát az általános egészség szempontjából nem lehet eléggé hangsúlyozni. Az alváshiány jelentős stresszt ró a szervezetre, amely számos testfunkcióra, különösen a hormonális egyensúlyra hatással van. A következetes és jó minőségű mély alvás biztosítása éjszakáról éjszakára alacsonyan tartja a katabolikus hormonokat (például a kortizolt) és magasan az anabolikus hormonokat (például a tesztoszteront). Törekedj éjszakánként 8 óra minőségi alvásra, alakíts ki következetes lefekvési és ébredési időt, és kerüld a lefekvés előtt pár órával a különböző stimulánsok fogyasztását.

Ó, és csökkentsd az alkoholfogyasztást. Az alkoholtartalmú italok túlzott fogyasztása rossz minőségű alvást, csökkent energiaszintet, megnövekedett testzsírt, kihagyott edzéseket és a szabad tesztoszteron csökkenését eredményezi. A sört külön érdemes megemlíteni. Tele van fitoösztrogénekkel, melyek egyenesen a földdel teszik egyenlővé a tesztoszteronszintedet!

NÉZZ KÖRÜL A HÁZTARTÁSODBAN IS

Most biztosan meg fogsz lepődni, de a másik nagy ellenséged a „Biszfenol A” nevezetű vegyület lesz. Talán BPA néven jobban ismerős a neve, ezt a vegyületet a műanyaggyártásban használják. A BPA pedig  xenoösztrogén, mely nagyszerűen képes felborítani a hormonháztartásod. Más xenoösztrogéneket is találhatsz a ház körül. Megemlíthetjük a parabéneket is amiket kozmetikumokban, samponokban, fogkrémekben vagy borotvagélekben találhatsz, vagy  a phtalátokat a testpermetekben és az illatgyertyákban, a triklozánokat az antibakteriális szappanokban és mosószerekben, és természetesen a szójafehérjét, mely szintén gazdag fitoösztrogénekben. Ezektől szabadulj meg minél előbb!

Loading...
Loading...

Íratkozz fel hírlevelünkre

Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről és legjobb ajánlatainkról!


    Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről
    és legjobb ajánlatainkról!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!


      A jövőben bármikor leiratkozhatsz hírlevelünkről, ha rákattintasz a leiratkozás linkre a tőlünk kapott e-mailekben, vagy lépj kapcsolatba velünk a info@speed-fit.hu címen.