Sokan úgy gondolják, hogy egy edzésterv összeállítása pofon egyszerű feladat, de ha szeretnéd tökéletesen magadra szabni, lehet hogy nem lesz elég felcsapni a google-t és választani egyet a több száz fellelhető közül.  Néhány alapvető ismeretet és koncepciót szeretnék megosztani veled.

Kezd a legelején.

Mielőtt nekiállnál érdemes feltenned néhány kérdést magadnak, mint például:

  • Reálisan mennyi időt vagy hajlandó eltölteni az edzőteremben egy edzés alkalmával
  • Hányszor tudsz egy héten időt szánni az edzésekre?
  • Mennyire ismered ki magad a gyakorlatok között?
  • Milyen gyakorlatokat szeretsz?
  • Milyen gyakorlatok kellene végezned?
  • Mit kell tenned, hogy jobb lehess?

Ha ezekre a kérdésekre már tudod a választ, viszonylag könnyű dolgod lesz.

A tökéletes edzésterv kialakítása

Azt fontos tudnod, hogy bárhogy is válaszoltál a fenti kérdésekre, a fő célod az kell legyen, hogy heti szinten legalább egyszer, de inkább kétszer megdolgoztass egy-egy izomcsoportot. Ha még kezdőnek érzed magad ebben a világban, először egy stabil alapot kellene felépítened melyet a megfelelő szokások kialakításával kell megtámogatnod.  Nem érdemes tehát belemenni egy extrém edzéstervbe, mert garantáltan csak el fog menni a kedved az egésztől. Olyan tervet készíts, amihez hosszú távon is tartani tudod magad, bele tudod építeni a mindennapjaidba.

Ha sikerült meghatároznod az edzésnapok számát, figyelembe kell venned, hogy egy-egy edzés alkalmával tudsz-e egy-egy izomcsoportra fókuszálni vagy teljes testes edzést érdemes inkább végezned. Ha három edzésnap mellett döntesz, érdemes páros és páratlan hétben gondolkodnod. Például hétfőn a felső testedet dolgoztatod meg majd szerdán az alsó testedet és pénteken ismét a felső tested kerül sorra. A következő héten két alsótest edzést kell végezned és egy felsőtest edzést.  Erre azért van szükség, mert egy-egy felsőtest vagy alsótest edzés során nem tudod az összes izomcsoportot megdolgoztatni, hacsak nem töltesz órákat az edzőteremben.

Ha esetleg valamilyen más sportot is végzel, érdemes figyelembe venni, hogy az adott sportban hogyan segíthet neked a fitnesz edzést. Például, ha focizol, érdemes specifikus lábedzéseket végezni.

Érdemes néhány dologra odafigyelni

Például ne dolgoztasd meg a karjaidat hát és mell edzés előtt. Ha már kifárasztod a kar izmait, nem fogod tudni megfelelően megdolgoztatni a hát és mellizmaidat. Arra is érdemes hangsúlyt fektetned, hogy variálod az izomcsoporthoz tartozó feladatokat, hogy különböző jellegű terhelés érje őket.

Ne felejtsd el a táplálkozásod is ugyanolyan fontos elem a képletben, hasonlóképpen az edzésedhez, ehhez is érdemes tervet készítened.  Az izmok fejlődését és regenerációját megfelelő tápanyagbevitellel muszáj támogatnod, hogy a kitűzött célt el is érhesd.

Jó tervezést kívánunk.

Loading...
Loading...

Íratkozz fel hírlevelünkre

Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről és legjobb ajánlatainkról!


    Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről
    és legjobb ajánlatainkról!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!


      A jövőben bármikor leiratkozhatsz hírlevelünkről, ha rákattintasz a leiratkozás linkre a tőlünk kapott e-mailekben, vagy lépj kapcsolatba velünk a info@speed-fit.hu címen.