Lehetsz akármilyen elkötelezett sportlady, időnként biztosan veled is előfordul, hogy semmi kedved elindulni edzeni. Közhely, de a legnehezebb az első mozdulat: felállni a kanapéról, kilépni az ajtón. Kifogás mindig van, most ezek legyőzésében segítünk.

Pedig olyan ügyesen elhatároztad: most még megeszed ezt a csokit, aztán elindulsz. Vagy holnap reggel, vagy munka után. Össze is pakolod a holmidat, de amikor tényleg kezdeni kéne az edzést, valahogy nincs erőd felállni és elindulni. Íme az edzést elodázó leggyakoribb kifogások, és néhány tipp, hogyan győzd le őket.

Még mindig az előző edzésedet nyögöd.

Akár azért, mert kezdő vagy, akár mert hosszabb ideig nem mozogtál, az izomláz az edzés velejárója lehet. Jóleső fájdalom, mutatja, hogy megdolgoztattad a testedet. Ilyenkor könnyű a kanapén maradni, mondván: kell a pihenés. Igazad is van, hiszen szükséges a regeneráció, ám relatív, hogy mit nevezünk annak. Amennyiben kemény súlyzós edzésen vettél részt, a következő napon levezetésképp kocoghatsz, úszhatsz, bringázhatsz. Ha a futópadon hajtottál, jöhet a jóga vagy a pilates. Hidd el, a mozgás segít enyhíteni az izomlázat. Persze heti egy-két pihenőnapot érdemes tartanod, de ilyenkor sem csak a fekvésé a főszerep: sétálj egy nagyot a környéken. Amennyiben a fájdalom több mint izomláz, a pihenés kötelező, ha pedig hosszú időn át fennáll, kérj szakértői segítséget.

Rosszul aludtál az éjjel

Amikor egész nap kótyagos vagy, az edzés a legutolsó dolog, amire vágysz. Pedig ilyenkor is érdemes mozognod: a sport bizonyítottan „felébreszt” A Georgai egyetem kutatása szerint mindössze tíz perc a lépcsőzőgépen hatékonyabban pörget fel, mint 50 mg koffein. Ezeken a napokon nem világmegváltás acél: ha fáradtnak érzed magad, ha kevésbé vagy koncentrált, könnyebben is sérülhetsz. Ám ilyenkor sem kell kihagynod az edzést: végezz olyan mozdulatokat, gyakorlatokat, amelyek már jól mennek. Ne most próbálj nagyobb súlyokkal edzeni vagy új, bonyolult ászanákat kivitelezni jógán. Ezeken a napokon nem a fejlődés, hanem inkább a szinten tartás a lényeg.

Unod az edzéstervet

Ha már régóta ugyanazokat a köröket rovod, mindennap ugyanazokkal a gyakorlatokkal erősíted a hasizmodat,könnyen ráunhatsz a sportra, ez teljesen természetes. A vérfrissítésre igenis szükséged van, nemcsak a lelkednek, de az izmaidnak is. Ha mindig ugyan azt csinálod, ugyanolyan intenzitással, a szervezeted könnyen hozzászokik a terheléshez, és nem fejlődik úgy, ahogyan szeretnéd. Nincs azzal gond, ha ráunsz a megszokott sportra. Válassz új futóútvonalat, vagy egy ideig kocogás helyett bringázz, próbálj ki új csoportos órákat, az edző segítségével alakíts ki új gyakorlatsorokat. Hogy elkerüld a kiégést, minden héten próbálj ki valami újat, vagy vigyél egy kis színt az edzésbe: emelj picit nehezebb súlyt vagy végezz kicsit több gyakorlatot, váltogasd a tempót, vagy csak próbálj ki valamilyen új sportot a barátaiddal vagy a pároddal.

Nem találod azt az átkozott fejhallgatót

…vagy a kedvenc sportmelltartódat, nadrágodat, esetleg az okosórád merült le. Klasszikus kifogás. Persze, tudjuk, tök jó a zene ritmusára mozogni, plusz lendületet ad a kedvenc számod, ha már fáradnál, motivál a csuklódon az óra, szuperül kiegészíti a kedvenc felsődet az a bizonyos melltartó, de próbálj elvonatkoztatni ezektől a külső tényezőktől. Hidd el, az edzés akkor is érvényes, ha nem jelenik meg a sportappban, mert épp lemerült a telefonod vagy az órád, és akkor is eshet jól a mozgás, ha nem szól a kedvenc számod a füledben. Mi baj történhet? Maximum nem ez lesz életed edzése, majd a következő.

Forrás: dietaesfitnesz, igenyesferfi

Loading...
Loading...

Íratkozz fel hírlevelünkre

Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről és legjobb ajánlatainkról!


    Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről
    és legjobb ajánlatainkról!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!


      A jövőben bármikor leiratkozhatsz hírlevelünkről, ha rákattintasz a leiratkozás linkre a tőlünk kapott e-mailekben, vagy lépj kapcsolatba velünk a info@speed-fit.hu címen.