Mielőtt eldöntenéd, tisztában kell lenned a testedzéssel kapcsolatos céljaiddal: Fizikai fittség, testsúlykontroll vagy a stressz-szinted alacsonyan tartása érdekében sportolsz?

Ha konkrétabb a célod – mondjuk, hogy csökkentsd a vérnyomásodat, javítsd a szív- és érrendszeri erőnlétedet, vagy le akarsz fogyni, akkor vagy gyakoribb testmozgásra, vagy nagyobb intenzitású edzésre lesz szükséged.

Az orvosi szakirodalom továbbra is alátámasztja azt az elképzelést, hogy a testmozgás gyógyszer. A rendszeres testmozgás csökkentheti a korai halálozás kockázatát, segíthet a vérnyomás szabályozásában, csökkentheti a 2-es típusú cukorbetegség kockázatát, küzd az elhízás ellen, javíthatja a tüdőfunkciót, és segíthet a depresszió kezelésében.

A szakértők a rugalmasságot fokozó egyensúlyi és nyújtó tevékenységeket, valamint heti két vagy több alkalommal izomerősítő edzéseket javasolnak. Az idősebb felnőtteknek inkább az egyensúlygyakorlatokra kellene összpontosítaniuk, amelyek bizonyítottan javítják a stabilitást és csökkentik a csonttörések kockázatát az idősebbeknél – és továbbra is annyi aerob és izomerősítő tevékenységet kellene végezniük, amennyit a szervezetük elbír.

A 6 és 17 év közötti gyermekeknek és serdülőknek naponta egy óra mérsékelt vagy erőteljes testmozgást kellene végezniük. Ennek a 60 percnek a nagy részét aerob tevékenységgel kell tölteni – vagyis olyan tevékenységgel, amely a nagy izmok ismétlődő használatával jár, felgyorsítva a pulzusszámot és a légzést.

A gyermekeknek és a serdülőknek hetente háromszor kellene izomerősítő és csonterősítő tevékenységeket végezniük, például ugrálást vagy olyan gyakorlatokat, amelyeknél a testsúlyt használják ellenállásként.

A felnőtteknek többet kellene mozogniuk és kevesebbet kellene ülniük a nap folyamán, mert a mozgásszegény életmód súlyos egészségügyi kockázatokat hordoz magában. Ezeket a kockázatokat egyre többet tanulmányozzák, egy 2020-as áttekintés szerint az inaktív életmódnak széles körű negatív hatásai vannak a halálozásra, a szívbetegségekre, a rák kockázatára, a cukorbetegség kockázatára, a depresszióra, az ízületi problémákra és a kognitív károsodásra.

Röviden tehát, mindenkit, de legfőképp önmagunkat buzdítsuk az aktív mozgásra, különösen az év ezen szakaszában.

Loading...
Loading...

Íratkozz fel hírlevelünkre

Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről és legjobb ajánlatainkról!


    Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről
    és legjobb ajánlatainkról!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!


      A jövőben bármikor leiratkozhatsz hírlevelünkről, ha rákattintasz a leiratkozás linkre a tőlünk kapott e-mailekben, vagy lépj kapcsolatba velünk a info@speed-fit.hu címen.