Kedves Olvasó! 

 Ön esetleg egy serdülő gyermek szerető, aggódó Édesanyja vagy sikerorientált, meggondolt Édesapja?

Nem tudja, milyen sportág felé irányítgassa gyermekét? Fontos az egészsége, szeretné, hogy tartozzon valahova, ne lézengjen a suli után, ne” SMS gyermek” legyen?

Igen, jól olvasta, ma már szakirodalmakban olvashatunk az SMS nyak szindrómáról, elképesztő! Fel kell vennünk a versenyt a deviáns viselkedésekkel.

Ne féljen gyermekének megmutatni a fitnesztermek világát! Családias légkörben, akár edzői, akár szülői felügyelettel edzhet 14 év feletti gyermeke.

Szakmailag magasan kvalifikált edzői gárda segít Önnek és gyermekének, hogy megfelelő gyakorlatokkal csakis az életkorának megfelelő, fejlődését segítő edzésben legyen része. Ezen felül a szakosodás sem lehetetlen. Jó alapok után, könnyebb a sportágválasztás is.

Fontosnak tartjuk, hogy segítsük a sportágválasztásban. Felismerjük a tehetséget, segítjük a kiválasztást és gondozzuk.

Ízelítőként a munkákhoz és segítségként a szülőknek, szeretném dióhéjban bemutatni a tehetség kiválasztás és gondozás alapelveit.

A sporttehetség vizsgálatok csakúgy, mint a kreativitás és az általános tehetség vizsgálatok az intelligencia felmérésből fejlődtek ki, emiatt máig egyértelműen a pszichológiai megközelítés dominál a folyamatban.

A számunkra lényeges szakspecifikus intelligenciát, mint kinesztetikus intelligenciát avagy sporttehetséget, azonban mindeddig kevesen vizsgálták, a sportág-specifikus tehetségértelmezés pedig teljesen hiányzik a sportpedagógiai vizsgálatokból.

Interdiszciplináris megközelítésből kell tehát dolgoznunk, sportpszichológia, sportélettan, antropometria, sportpedagógia szakirány alapján vizsgálódunk.

Az intelligencia vizsgálatokat nézve….

Robert Sternberg (1985) három szintű modellje szerint az intelligencia aspektusai: analitikus, kreatív és gyakorlati. Ezek közül az intelligenciatesztek csak az elsőt mérik valamennyire. Szükség lenne arra, hogy egyrészről az elemző (analitikus) intelligencia, másrészről a kreatív és főleg a gyakorlati intelligencia egyensúlyba kerüljenek. A praktikus intelligencia egyik fontos formája a nem tudatos tudás, amelyet Sternberg és munkatársai úgy fogalmaztak meg, hogy “mások közvetlen segítsége nélkül szerzett, cselekvésorientált-tudás, amely képessé teszi az embert, hogy elérje a számára értékes célokat” (Sternberg, Wagner, Horvath, 1995).

Mi is a Sporttehetség?

Tehetség az, aki kevesebb munkával ugyanolyan teljesítményfejlődésre jut és mint társai vagy aki többre jut el ugyanannyi munkával (Nádori, 1985).

Nagyon fontos szerepe van azonban a velünk született tényezőknek, az edzésnek és edzőnek, a versenyhelyzet kezelésnek stb.

Amennyiben felkeltettem érdeklődését, kérem, ne habozzon, látogasson el hozzánk gyermekével.

Jó kezekben lesz, és biztonságban, életkor specifikusan fejlődhet, bontogathatja szárnyait, hogy eldönthesse, akar e majd a későbbiekben a versenysport felé orientálódni, vagy „ csak egyszerűen” egészségtudatos felnőtt lesz.

Várom Önöket szeretettel!

Nagy Péter

Személyi Edző

SPEEDFIT
Fitnesz mindenkinek

Loading...
Loading...

Íratkozz fel hírlevelünkre

Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről és legjobb ajánlatainkról!




    Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről
    és legjobb ajánlatainkról!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!



      A jövőben bármikor leiratkozhatsz hírlevelünkről, ha rákattintasz a leiratkozás linkre a tőlünk kapott e-mailekben, vagy lépj kapcsolatba velünk a info@speed-fit.hu címen.