Köztudott tény, hogy a kardió edzéssel több kalóriát lehet elégetni, mint az erősítő edzéssel, de fontos, hogy mindkettőt ugyanúgy alkalmazzuk az edzéstervünkben. Az erősítő edzéseknek sok pozitív előnye van, amelyek biztosan megkönnyítik a fogyást, a formálódást. Például, 0,45 kg izom körülbelül 10-20 kalóriát éget el naponta, miközben 0,45 kg zsír csak 5 kalóriát. Az erősítő edzés során az égetésre azonban nem azonnal, hanem az edzést követően kerül sor, tehát az izomépítés időszakában, a regenerációs szakaszban. Ezt nevezik utólagos zsírégető hatásnak.

Az erősítő edzés lényege, hogy megnöveli az izomtömeget, ezáltal átalakul a test felépítése és a szervezet anyagcseréje. Több oka is lehet annak, hogy elkezdjük az erősítő edzést, például:

a kondíció javítása, alakformálás, tömegnövelés, akár egy látványos izomzat kialakítása vagy egy megfelelően kialakított edzésterv követése.

Az erősítő edzés előnyei

Az erősítő edzés nemcsak a fogyásban segít, de formázza is az alakod! A súlyzós erősítő edzéssel megelőzhető az időskori izomvesztés, segít megelőzni a csontritkulást, illetve csökkenti a kialakulásának esélyét. Erősödni fognak csontjaid, így csökken a csonttörés lehetősége, emellett fokozódik az anyagcsere is. Az erősítő edzés hatására az izmok sok energiát tárolnak, így aktív izomszövet fog kialakulni. Továbbá, fokozódik az ízületek stabilitása (sok kollagén fehérje termelődik, ami növeli az inak és ízületek erejét). A rendszeresen folytatott erősítő edzés hatására a testünk kevésbé lesz sérülékeny, valamint csökkenti a cukorbetegség és szívbetegség kialakulásának kockázatát is.

Mire figyeljünk az erősítő edzésnél?

  • Erősítő edzésnél nagyon fontos betartani néhány hatékony dolgot. A legfontosabb, hogy minden alkalmat 5-10 perces bemelegítéssel kezdj, hiszen az edzés során az izmok terhelésnek lesznek kitéve.
  • Az edzéseket célszerű felügyelettel, vagy személyi edzővel végezni, hiszen bármikor segítségre lehet szükségünk. A személyi edző segíthet neked a gyakorlatok pontos kivitelezésében is.
  • Minőség vs. mennyiség: A súly növelése ne menjen a pontos gyakorlatvégzés rovására. Csakis akkor emelj a súlyokon, ha pontosan végre tudod hajtani az adott gyakorlatot.
  • Legyenek változatosak a gyakorlatok, igyekezz mindig más testrészt megmozgatni az edzések során, illetve az adott izmot minél több szögből érje a terhelés.
  • A pihenőidő is kihagyhatatlan az egyes szakaszok között, hiszen az izmoknak pihenésre is szükségük van!
  • A feszülő, csak összehúzódást végző izmok megrövidülnek, így a hozzájuk tapadó inak, szalagok könnyebben sérülhetnek meg a terhelés hatására. Nyújtással elkerülhetjük az izomlázat, és a sérüléseket.

A legjobb az erősítő edzés és a kardió edzés kombinációja

Egy hatékony edzéstervben szerepelnek mind aerob, mind erősítő típusú mozgásformák, csak így érhető el tartós fogyás, valamint egy egészséges szervezet. Ha szeretnél fogyni és fitt alakot elérni, akkor a legjobb kombinálni a kardió és erősítő edzést. Ezek kombinációival azonnal és az edzés után is égeted a kalóriákat, ráadásul az izomtömeged is erősebbé válik.

Ha segítségre van szükséged, keress bátran!

Jó edzést kívánok!

Purgai Evelyn

Személyi és funkcionális edző

Forrás: https://gymbeam.hu/ https://mitsportoljak.hu/

Loading...
Loading...

Íratkozz fel hírlevelünkre

Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről és legjobb ajánlatainkról!


    Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről
    és legjobb ajánlatainkról!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!


      A jövőben bármikor leiratkozhatsz hírlevelünkről, ha rákattintasz a leiratkozás linkre a tőlünk kapott e-mailekben, vagy lépj kapcsolatba velünk a info@speed-fit.hu címen.