Rossz „fogyókúrás” szokások

Túl kevés a kalória beviteled

A testednek szüksége van energiához ahhoz, hogy életben tartsa magát és ellássa az alapvető funkciókat, mint például a légzést. Egész nap égeted a kalóriákat, ezért legalább annyi táplálékra van szükséged, hogy ezt fedezd. Ha ezt nem teszed meg és egy 1000 kalóriás étrendet tartasz, akkor a szervezeted az elraktározott szénhidráthoz, zsírhoz és izomhoz nyúl. Így építheted le könnyedén izomzatodat. Az alapanyagcserédre jön rá a fizikai tevékenység és az edzés. Ha szeretnél testsúlyodon csökkenteni, akkor soha ne menj az alapanyagcseréd kalóriaszáma alá, inkább az égetést növeld!

Nem eszel edzés után

Akármilyen edzést is végzel, a szervezetednek szüksége van tápanyagokra a helyreállításhoz, szénhidrátra és fehérjére egyaránt. Ha ehhez nem juttatod hozzá, úgy nem áll helyre az izomszövetek állapota és könnyedén elveszíted őket.

Nem viszel be elegendő fehérjét

A táplálkozás tekintetében nem csak az a fontos, hogy hány kalóriát juttatsz be, hanem természetesen a tápanyagok aránya is. Testednek mindhárom tápanyagra szüksége van (zsír, fehérje, szénhidrát). Arra azonban nagyon figyelj, hogy elegendő fehérjét juttass be szervezetedbe, hiszen az izmok táplálásához elengedhetetlen.

Nem megfelelő az edzésmunkád

Minél több izomzattal rendelkezel, annál több kalóriát égetsz el egy nap, tehát sokkal jobban pörög az anyagcseréd.

Keveset alszol

Ahhoz, hogy fejlődjön a szervezeted állapota, szükséged van megfelelő pihenésre, regenerálódásra. Ha nem alszol, az azt jelenti, hogy felborul a hormonrendszered, zsírt raktározol el és az edzéshez sem lesz megfelelő energiád, így izmaid is elfogyhatnak.

Hogyan tudsz elleni tenni?

Minden nap nagyjából ugyanakkor feküdj le aludni és kelj fel. Legalább 7 órát aludj!

Nyújtással nagyon sokat segíthetsz, mivel segíti izmaid regenerálódását, könnyebben ellazulhatsz, ezáltal az alvásod is pihentetőbbé válik, viszont az anyagcseréd serkentésében hatásos.


Próbáld ki ezeket a jó tanácsokat és figyeld meg, mi történik!

SPEEDFIT – Fitnesz Mindenkinek!

Süle Szilvia

Személyi edző- és rehabilitációs trainer

Loading...
Loading...

Íratkozz fel hírlevelünkre

Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről és legjobb ajánlatainkról!


    Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről
    és legjobb ajánlatainkról!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!


      A jövőben bármikor leiratkozhatsz hírlevelünkről, ha rákattintasz a leiratkozás linkre a tőlünk kapott e-mailekben, vagy lépj kapcsolatba velünk a info@speed-fit.hu címen.