A mai világban rengeteg extra stresszel és bizonytalansággal kell szembenéznünk. Bár a stressz időnként elhatalmasodhat rajtunk, fontos, hogy fel tudjuk dolgozni, és kezelni tudjuk az összegyűlt szorongást.

Sok mindent megtehetünk naponta a stressz kezelésének érdekében, de ebben a cikkben konkrétan azokról a lefekvés előtti rutinba beilleszthető trükkökről fogunk beszélni, amelyek segítenek a stressz kezelésében és a jó alvásban.

Ne feledd, hogy minden ember más, így bár ezek a taktikák nem biztos, hogy neked segítenek az esti ellazulásban, mégis gondolkodj el rajta, hogy mit tehetnél az elméd nyugtatására lefekvés előtt.

1. lépés: Igyál meg egy csésze teát

Úgy, ahogy a reggeli meleg ital fogyasztása segít elindítani a napot, a meleg (koffeinmentes) ital éjszakai fogyasztása tökéletes arra, hogy jelzéseket küldjön az agynak, amivel az felkészülhet az alvásra. Nagyon sok esti tea létezik a piacon, ezért nézz utána interneten az elalvást elősegítő gyógyteáknak, amelyek között szerepel például a kamilla, macskagyökér, levendula vagy citromfű (csak hogy néhányat említsünk)!

2. lépés: Végy egy forró zuhanyt

Nem mindenki szeret éjszaka zuhanyozni, de ez egy egyszerű módja annak, hogy lemossuk magunkról a nap nyomását, és elkezdjünk ellazulni.

3. lépés: Ápold a bőröd

Zuhanyozás után varázsolj a fürdőszobádba egy wellness paradicsomot. Párologtass relaxáló illóolajat, miközben megtisztítod és hidratálod bőröd. Hetente néhány alkalommal akár egy arcmaszk használatával is feldobhatod a „fürdő idődet”.

4. lépés: Vezess naplót

Nagyon sokféleképpen meg lehet oldani ezt a lépést, de mi személy szerint szeretünk eltölteni egy kis időt a másnapi naptár nézegetésével, és feljegyezzük azokat a dolgokat, amelyeket el akarunk végezni (így nyugodtan alhatunk, hiszen tudjuk, hogy holnapra mi a terv, mi vár ránk). Ezután kitöltjük az Öt perces naplónkat. Sokan visszariadnak a naplóírástól, mert úgy érzik, hogy egy ijesztő feladat, de ez a napló rövid feladatokat ad, amivel segít hálásnak maradni és átgondolni a napot.

5. lépés: Meditálj

Annyi mindent el lehet mondani a meditáció előnyeiről. És bár nem merülünk el mélységükben, rengeteg kutatás létezik arról, hogy milyen hatalmas dolog a meditáció. És a legjobb az, hogy még ha csak 5-10 percet meditálsz esténként, akkor is learathatod ennek a gyakorlatnak a gyümölcsét!

6. lépés: Olvass

Azt tapasztaljuk, hogy ha felveszünk egy könnyed olvasmányt, és elveszünk benne körülbelül 30 percre, az segít elaludni, így szervezetünk készen áll a lámpák leoltására.

Ez csak néhány tipp a sok közül, amely segít ellazulni és nyugodtnak érezni magunkat. Az emberek minden eddiginél jobban törekednek arra, hogy szervezettnek és kipihentnek érezzék magukat, és reméljük, hogy ez a bejegyzés adott néhány ötletet, hogyan vihetsz egy kis nyugalmat otthonodba.

SPEEDFIT – Fitnesz Mindenkinek!

Rácz Rita Mónika

Loading...
Loading...

Íratkozz fel hírlevelünkre

Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről és legjobb ajánlatainkról!


    Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről
    és legjobb ajánlatainkról!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!


      A jövőben bármikor leiratkozhatsz hírlevelünkről, ha rákattintasz a leiratkozás linkre a tőlünk kapott e-mailekben, vagy lépj kapcsolatba velünk a info@speed-fit.hu címen.