Akár nasiként edzés előtt, akár desszertként: a mogyoróvaj nem hiányozhat egyikünk konyhájából sem – többek között rengeteg fehérjét tartalmaz.

A mogyoróvaj szinte minden reggelihez jár az Egyesült Államokban és Hollandiában. Elég okos lépés, mert nagyon egészséges. A probléma: Az amerikaiak hagyományosan, szeretett mogyoróvajukat lekvárral kombinálva, fehér pirítóssal fogyasztják, amely szinte azonnal kiüti az összes előnyét. A mogyoróvaj sokféle módon felhasználható, nem csak kenhető formában.

Mi a különbség mogyoróvaj és mogyoróvaj között?

Pusztán jogi szempontból nincs különbség a mogyoróvaj és a mogyoróvaj között. Az Egyesült Államokban viszont a tipikus “földimogyoróvajnak” legalább 90 százalékban földimogyoróból kell állnia. A többi részét hozzáadott olajok (például pálmaolaj), só vagy cukor alkotják, ami azt jelenti, hogy a vaj krémes marad, és a szilárd komponensek nem válnak el a mogyoróolajtól. Az EU-ban viszont nincsenek ilyen szabályok. Nincs jogi szabályozás arra vonatkozóan, hogy pontosan mit tartalmazhatnak az ilyen nevű termékek, és megengedett-e adalékanyagok és hasonlók használata.

Mitől jó egy mogyoróvaj?

A mogyoróvajat gyakran olyan egészséges termékként forgalmazzák, amely nem tartalmaz adalékanyagokat, és csak mogyoróból készül. A mogyoróvaj vásárlásakor mindig elengedhetetlen az összetevők áttekintése. A termék tartalmaz cukrot, pálmaolajat, sót vagy más adalékanyagokat? Akkor el a kezekkel! A választott mogyoróvajnak  közel 100% -ban földimogyoróból kell állnia.

Itt a 4 ok, hogy rendszeresen fogyassz mogyoróvajat:

1. A mogyoróvaj egészséges zsírokat biztosít számodra!

A mogyoróvaj egy igazi kalóriabomba (kb. 600 kalória / 100 gramm), ennek megfelelően magas zsírtartalommal bír, átlagosan 50 gramm / 100 gramm. De ez nem teszi egészségtelenné! Ezeknek többsége ugyanis egészséges, telítetlen zsírsav, amelyek pozitívan befolyásolják a szív egészségét is.

2. A mogyoróvaj jó növényi fehérjéket tartalmaz!

A földimogyoró rengeteg kiváló minőségű, növényi eredetű fehérjét tartalmaz – 25 gramm / 100 gramm pürében. Ez különösen a vegetáriánusok és a vegánok számára érdekes, akik fehérjeszükségletüket (többnyire) nem tudják állati fehérjeforrásokból fedezni. Ezenkívül a fehérje tartósan telítő hatást is fejt ki.

Tökéletes snack az étkezések között: almaszeletek mogyoróvajjal. A rost és a fehérje kombinációja nem hagy esélyt az éhségnek.

3. A mogyoróvaj laktóz- és gluténmentes!

A mogyoróvaj ideális snack a vegánok számára. Természetesen laktózmentes is. A lisztérzékenységben vagy glutén intoleranciában szenvedők a földimogyoróvajat is fogyaszthatják, mert természetesen gluténmentes is.

4. Sok a vitamint és ásványi anyagot tartalmaz!

Az egészséges zsírok és a kiváló minőségű fehérjék mellett a mogyoróvaj számos fontos vitamint és ásványi anyagot is tartalmaz. Beleértve az E-vitamint, amely antioxidáns hatású és megvédi sejtjeid a káros szabad gyököktől – ezáltal megakadályozhatja a bőr öregedését is.

A mogyoróvaj magnéziumban (kb. 50 milligramm / 100 gramm) és káliumban (kb. 600 milligramm / 100 gramm) is gazdag. A két ásványi anyag különösen fontos a sportolók számára, mert szabályozza izmaik feszülését és ellazulását.

Összegzésül: A földimogyoróvaj sok kalóriát tartalmaz, de ha mérsékelten eszegeted (napi 2 evőkanál elég), akkor valami igazán jót teszel magadnak és a testednek.

Jó ételekkel, jobb életet kívánunk!

SPEEDFIT – Fitnesz Mindenkinek

Loading...

Íratkozz fel hírlevelünkre

Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről és legjobb ajánlatainkról!


    Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről
    és legjobb ajánlatainkról!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!


      A jövőben bármikor leiratkozhatsz hírlevelünkről, ha rákattintasz a leiratkozás linkre a tőlünk kapott e-mailekben, vagy lépj kapcsolatba velünk a info@speed-fit.hu címen.