A halolaj mellett az olívaolaj is közismerten jótékony hatású. Elmondjuk miért érdemes beépíteni a táplálkozásodba.

Már sokan megfeledkeztek az olívaolajról, manapság a kókuszolaj lett a sztár. A közhiedelem úgy tartja, hogy a kókusz olaj nem hizlal, persze ezt csak a felhasznált mennyiség dönti el. Valójában a halolaj és a konjugált linolsav (CLA) mellett az olívaolaj az, ami igazán támogatja szervezetünket.

Miért érdemes (több) olívaolajat fogyasztani?

Az olívaolaj egyik összetevője arra készteti a szervezetet, hogy több zsírt égessen.

Az olívaolaj oleuropeint tartalmaz, egy fenolt, amely a fehér zsírsejteket arra készteti, hogy inkább a barna zsírsejtekhez hasonlóan viselkedjenek. Ez azért jó, mert a barna zsírsejtek olyan sejtek, amelyek rengeteg mitokondriumot (kis szervsejtek, amelyek minden sejtenergia forrását jelentik) tartalmaznak, tápanyagokat vesznek fel és hőt bocsátanak ki. Minél több barna zsírszöveted van, vagy minél több olyan zsírszöveted van, amely barna zsírszövetként viselkedik, annál több kalóriát égetsz el. Tegyük fel például, hogy plusz 50 gramm barna vagy barna hatású zsírsejtettel rendelkezel, ez annyit jelent, hogy naponta 300-500 extra kalóriával többet égethetsz el.

Az olívaolaj segíti a herékben lévő Leydig-sejtek elnehezülését azáltal, hogy több koleszterint vesz fel, a herék pedig a koleszterint használják fel a tesztoszteron előállításához. Továbbá az olívaolaj növeli egy olyan enzim szintjét, amely megkönnyíti a tesztoszteron átalakulását. (Az igazság kedvéért tegyük hozzá, hogy a kókuszolaj is ugyanezt teszi.)

Az olívaolaj növeli az inzulinérzékenységet.

Az olívaolaj fenolokon és polifenolokon keresztül csökkenti az izmok inzulinrezisztenciáját (míg a zsírszegény étrend hatékonyabban csökkenti a máj inzulinrezisztenciáját). A csökkent inzulinrezisztencia és ennek következtében a fokozott inzulinérzékenység nemcsak az egészségednek, hanem a derékbőségednek, de az izomzatodnak is jót tesz. Az inzulinérzékeny izmok óriási mértékben fogadják a tápanyagokat, ami növekedéshez vezet. Ha az izomsejtek nem érzékenyek az inzulinra, a tápanyagok zsírként raktározódnak el.

Az olívaolaj csökkenti az esélyét annak, hogy egy sor egészségügyi probléma vagy betegség alakuljon ki.

Az inzulinrezisztenciára gyakorolt hatása, a benne található polifenolok és antioxidáns potenciálja miatt bizonyítottan lassítja a szív öregedését, csökkenti a vastagbélrák és a bőrrák kockázatát, fenntartja a csontok kalciumszintjét, csökkenti a vérnyomást, és még a depresszió ellen is hasznodra válik.

Az olívaolaj értékes eszköz lehet a fogyókúrában.

Egyetlen evőkanál olívaolaj elfogyasztása az étkezések között elképesztő mértékben csillapíthatja az éhségérzetet, miközben a fent felsorolt egyéb egészségügyi előnyöket is biztosítja.

Hogyan használd az étrendedben?

Rengeteg módja van annak, hogy több olívaolajat csempéssz be az étrendedbe. Süss vele ételeket, add hozzá pörköltekhez vagy levesekhez, locsolja meg vele a zöldségeket. Alternatívaként, ha biztosra akarsz menni egyszerűen egy-két evőkanálnyit nyelj le.

Loading...
Loading...

Íratkozz fel hírlevelünkre

Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről és legjobb ajánlatainkról!


    Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről
    és legjobb ajánlatainkról!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!


      A jövőben bármikor leiratkozhatsz hírlevelünkről, ha rákattintasz a leiratkozás linkre a tőlünk kapott e-mailekben, vagy lépj kapcsolatba velünk a info@speed-fit.hu címen.