A dió egészséges agykapacitás-növelő és ideális snack az edzés előtt is! Azonban rengeteg zsírt és kalóriát is tartalmaz. Ez a 3 legnépszerűbb dióféle a tápértékek ellenőrzése során!

A dió egészséges. Egy maroknyi dió fogyasztását minden nap, az élet meghosszabbításának is tekintik. A kis tápegységek számos egészséges zsírt tartalmaznak, és tökéletesek, ha napközben éhes vagy. De vigyázz: az adag számít. Egy maroknyi – napi 25-30 gramm körüli – az optimális. Ha azonban naponta túl sok diót eszel, gyorsan fogsz hízni. Mert ha naponta több kalóriát viszel be, mint amennyit felhasználsz, akkor automatikusan raktározod a többletet.

Hüvelyes vagy csonthéjas gyümölcs: mi is a dió?

Valójában nem minden dió, dió – legalábbis botanikai értelemben. A sima dió, a mogyoró, valamint a makadám dió – “igazi” dió, azaz definíció szerint ehető gyümölcsmag, kemény héjjal. A földimogyoró viszont hüvelyes. A pekán dió, a mandula és a pisztácia viszont csonthéjas magvú, és nem diófélék a szó valódi értelmében. De mind egészségesek, csak alkotóelemeik különböznek egymástól.

Íme, a kalória összehasonlítás szerinti, első 3 helyezett!

1. hely: Kesudió

A kesudió Brazíliából származik, és sok egészséges összetevőjével meggyőző tápanyagforrás, mint például növényi fehérjék, B-vitaminok, kálium, vas, magnézium és folsav. Különösen a magnézium fontos a sportolók számára, mivel megakadályozza többek között az izomgörcsöket az állóképességi sportok során. Edzés előtt elég egy kis marék belőle – különben a túl sok dió megterheli teljesítményedet is a magas zsírtartalma miatt.

2. hely: Földimogyoró

A földimogyoró gazdag telítetlen zsírsavakban, triptofánban, B- és E-vitaminokban és kiváló minőségű fehérjékben. Csökkenti a szív- és keringési betegségek kockázatát, csökkenti a vérnyomást, javítja a hangulatot, erősíti az ideg- és immunrendszert. Magas magnéziumtartalma antidepresszánssá is teszi.

Egyébként: 100 gramm földimogyoró több fehérjét tartalmaz, mint egy steak. De ennyi mogyoró elfogyasztása, azonban súlyos megterhelést jelent a kalóriaszámládon. Ezen kívül a növényi fehérje nem olyan könnyen elérhető a szervezeted számára, mint a húsból származó állati fehérje.

3. hely: Mandula

Botanikai szempontból a mandula – a földimogyoróhoz hasonlóan – nem “igazi” dió (hanem csonthéjas gyümölcs). A mandula azonban ízében és összetevőiben egyaránt nagyon hasonlít a diófélékhez. A mandula rengeteg E-vitamint, valamint magnéziumot és egészséges aminosavat tartalmaz. Az E-vitamin kifejtheti antioxidáns hatását edzés közben, és megakadályozhatja a sejtek károsodását egy kemény edzés után. A mandulában található kiváló minőségű zsír nem terheli az anyagcseréd, ám segít annak szabályozásában.

Összegzésül: Azonban mind egészséges! Csak vigyázz, ne egyél belőlük túl sokat. Egy maréknyi mennyiség, minden dióféléből elegendő! Egyébként: a cukrozatlan vajok, például a mogyoróvaj vagy a mandulavaj, egészséges szószként is alkalmazhatóak almacikkekhez vagy banánszeletekhez.

Jó ételekkel, jobb életet kívánunk!

Loading...

Íratkozz fel hírlevelünkre

Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről és legjobb ajánlatainkról!


    Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről
    és legjobb ajánlatainkról!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!


      A jövőben bármikor leiratkozhatsz hírlevelünkről, ha rákattintasz a leiratkozás linkre a tőlünk kapott e-mailekben, vagy lépj kapcsolatba velünk a [email protected] címen.