Édességek

A cukor és a cukros termékek nemcsak a csípőt szélesítik, de kifejezetten rossz hatással vannak az agyra is. Hosszan tartó fogyasztásuk neurológiai problémákhoz vezethet, és a memóriát is károsítják. Lassítják a tanulási folyamatot, ezért nem javasolt a magas fruktóz tartalmú ételek fogyasztása.

Alkohol

Amellett, hogy a tartós alkoholfogyasztás erősen károsítja a májat, felelős az ún. "agyi köd” kialakulásáért is. Ez nemcsak költői kép, de egy valós mentális zavar is, megléte esetén nehéz koncentrálni, gondolkodni, és felléphet feledékenység is. Előfordult már, hogy nem emlékezett nevekre, esetleg nem tudta eldönteni, hogy emlékei álmok voltak-e vagy valóban megtörténtek? Ezeket is könnyen okozhatja a túlzott alkoholbevitel. Szerencsére ezek a hatások visszafordíthatók, ha nem iszik nap, mint nap.
Junk food, vagyis az egészségtelen műkaják

A Montreali Egyetem egyik tanulmánya szerint a junk food hatással lehet az agy kémiai összetételére is, és fogyasztása akár depressziót vagy szorongást is előidézhet. Bár a zsíros készételek eleinte növelik a boldogságérzetért és a memóriajavulásért felelős dopamin mennyiségét, ám egy idő után a szervezet ehhez hozzászokik, és a hormon szintje el kezd csökkenni. Így  ha lanyhul a figyelme és a kognitív képességei is hanyatlanak, hosszú távon semmiképp sem jelent megoldást rá a gyorskaja evés, sőt! Nem beszélve arról, hogy még függővé is válhat tőle, mivel folyton csak pótolni akarja majd a csökkenő dopamin szintet.

Félkész termékek, készételek, rántott, sült ételek

Szinte minden fagyasztott (persze nem az otthon megfőzött és mélyhűtött, hanem a boltokban kapható), előrecsomagolt étel, illetve készétel tartalmaz kemikáliákat, festékeket, adalékanyagokat, mesterséges ízeket és tartósítószereket. Az ilyen vegyi anyagok pedig befolyásolhatják a viselkedést és a kognitív funkciókat. A kész-, rántott és sült ételek, amellett, hogy többnyire hizlalnak és egyáltalán nem egészségesek, lassan rombolják az agyban található idegsejteket is, és tartós, túlzott fogyasztásuk megnöveli a mentális betegségek kialakulásának esélyét. Így hát jobban jár, ha házilag készíti el, amit az asztalra tesz.
Folytatás következik…

Nagy Richárd-Személyi edző

Loading...
Loading...

Íratkozz fel hírlevelünkre

Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről és legjobb ajánlatainkról!


    Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről
    és legjobb ajánlatainkról!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!


      A jövőben bármikor leiratkozhatsz hírlevelünkről, ha rákattintasz a leiratkozás linkre a tőlünk kapott e-mailekben, vagy lépj kapcsolatba velünk a info@speed-fit.hu címen.