Amikor az anyagcseréd valóban beindul, a testzsír szinte magától leolvad: tippjeinkkel fokozhatod a zsírégetést.

Aktív anyagcserével hatékonyan serkented a zsírégetést, így könnyebben és gyorsabban fogysz majd – minden baljós anyagcsere-diéta vagy zsírégető készítmény nélkül. Ha az anyagcseréd csak takaréklángon üzemel, akkor a további kilók könnyen “dokkolnak”.

Elmondjuk az 5 legjobb tippet a mindennapi élethez, hogy természetes módon serkentsd az anyagcseréd, és ez által fokozd a zsírégetést. Nem is kell éhezned érte – éppen ellenkezőleg.

Így károsítják a fogyókúrák az anyagcseréd

A fogyókúrákban van egy közös vonás: egyszerűen nem működnek! Ennek egyik oka az, hogy a szervezet a mesterséges kalóriahiányt éhínségnek tekinti, és az energiatakarékosság érdekében megfojtja az anyagcserét. Ezután hónapokig takaréklángon üzemel, még akkor is, ha a diéta már régen véget ért. Kétségbeesett, ernyedt, rosszkedvű leszel. Ugyanakkor olyan mechanizmusok indulnak, amelyek növelik az étvágyad. Ha valóban le akarsz fogyni, akkor biztonságban kell tartanod a tested azzal, hogy mindig jóllakott vagy – mert az éhezés tabu a fogyás során.

Hogy kellene ennek működnie? Egészséges, különösen laktató ételek (rostforrások, fehérjeforrások) vagy nagy mennyiségű, de alacsony kalóriatartalmú ételek (zöldségek és saláták) kiválasztásával. Mivel a jóllakottság szempontjából sokkal fontosabb az elfogyasztott étel mennyisége, az a rendelkezésre álló energia. Például egy nagy saláta csirkével sokkal tartósabban tölt fel, mint egy zacskó chips, amely ugyanannyi kalóriát tartalmaz.

Egy bizonyos kalóriahiány természetesen ettől még szükséges a fogyáshoz, mert csak azok veszítenek a súlyukból, akik kevesebbet fogyasztanak, mint amennyit felhasználnak. Csökkentsd a napi kalóriamennyiséged körülbelül 200-500 kalóriával a mostaninál, így egészséges mértékben fogysz.

Ahhoz azonban, hogy hosszú távon lefogyj, két alappillért kell megtartanod: több mozgást és a megfelelő étrendet. Ezt a következőképpen teheted meg:

1. Egyél kielégítő mennyiségű fehérjét

A fehérje az új legjobb barátod a kívánt testsúly felé vezető úton. Mivel a zsírokkal és a szénhidrátokkal ellentétben, a fehérjében gazdag ételek valóban felgyorsítják az anyagcseréd, ahelyett, hogy megbénítanák. Ennek az az oka, hogy a szervezetnek sok energiát kell felhasználnia a fehérjék megemésztésére és alkotóelemeire, az aminosavakra történő lebontására. A fehérjétől emellett sokáig telítettnek érzed magad, ami azt jelenti, hogy az éhínségnek esélye sincs.

2. Igyál gyakrabban zöld teát

A zöld tea igazi „zsírégető”: A potsdami Német Táplálkozási Kutatóintézet tanulmánya szerint a teában található polifenol EGCG biztosítja, hogy kevesebb zsír szívódjon fel az élelmiszerekből a beleken keresztül. Serkenti a zsírégetést is. Végül, de nem utolsósorban a zöld tea is növeli az alapanyagcseréd, mivel serkenti a test hőtermelését (termogenezisét) – ez a zsírsejtek olvadását is eredményezheti.

3. Igyál citromos vizet

Nemcsak a zöld tea fokozza a zsírégetést, hanem a tiszta, langyos víz és egy csepp citromlé is növeli az anyagcserét. Ha bio citromot használsz, akkor csak vágj egy-két szeletet, és tedd a vízbe, ahelyett, hogy a citromokat összenyomnád. A legjobb, ha felkelés után, a kávé előtt iszol egy pohárral.

4. Aludj többet

Ha megengeded magadnak az elegendő alvást, akkor nemcsak fittebb és produktívabb leszel reggel, hanem több kalóriát is elégetsz a nap folyamán. A krónikus alváshiány miatt az anyagcsere és az energiafelhasználás megszűnik természetes ritmusukból. Az eredmény: ingadozó inzulinszint, amely elősegíti a sóvárgást – és ez a legnagyobb ellenséged a fogyás során. Akik napi 8 órát alszanak, ezt megakadályozhatják.

5. Eddz változatosan

További energiát égetsz el, ha további kardio gépekkel (futópad, kerékpár, evezőgép) fenntartod a vérkeringésed az erőedzések során is, a két gyakorlat közötti szünetekben. Az aerob és anaerob edzés keveréke, nagy kihívást jelent a testednek is. Több energiát égess el, és ez a fogyás titka: több energiát felhasználni, mint amennyit beviszünk.

Minél többet mozogsz a mindennapi életben, annál jobban felgyorsul az anyagcseréd. Még a legjobb diéta sem használ edzés nélkül. Tippjeinkkel felgyorsíthatod az anyagcseréd, és könnyedén leolvaszthatod a felesleges testzsírt. További tippekért, keresd személyi edzőinket, segítségükkel könnyebben és gyorsabban fogod elérni céljaidat.

SPEEDFIT – Fitnesz Mindenkinek

Loading...
Loading...

Íratkozz fel hírlevelünkre

Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről és legjobb ajánlatainkról!


    Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről
    és legjobb ajánlatainkról!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!


      A jövőben bármikor leiratkozhatsz hírlevelünkről, ha rákattintasz a leiratkozás linkre a tőlünk kapott e-mailekben, vagy lépj kapcsolatba velünk a info@speed-fit.hu címen.