Akár edzés előtt, akár köretként az edzés utáni étkezésedhez, a brokkoli mindig jó választás. Ebben a cikkben elmondjuk, mitől olyan egészséges és hasznos mindenki számára.

Miért van olyan sok embernek fenntartása a zöldségekkel kapcsolatban? Rengeteg egészséges köret létezik, de a brokkoli számos – köztük létfontosságú – ásványi anyagot és vitamint tartalmaz, amelyek többek között szabályozzák az izmok működését és védik az immunrendszert. Ezen kívül a brokkoli hadat is üzen a daganatos betegségeknek: tanulmányok azt mutatják, hogy a brokkoliból és a kapcsolódó zöldségekből származó szulforafán gátolhatja a rák növekedését és fokozhatja a kemoterápia hatásait.

Nézzük meg a tápértékeit!

Számos oka van annak, hogy a brokkolis ételek rendszeres részei legyenek az étkezési tervednek. A brokkoli rendkívül alacsony kalóriatartalmú (csak 26 kalória / 100 gramm), ugyanakkor rostokban gazdag, ezért ideális összetevő a fogyást elősegítő ételek receptjeihez. A nagy adag brokkoli köretként növeli az étkezésed mennyiségét, így gyorsabban eltelít – anélkül, hogy megterhelnéd az emésztő- és szív-érrendszeredet.

A brokkoli a zöldségpolc egyik legjobb C-vitamin-beszállítója is: 100 gramm brokkoli 115 milligramm C-vitamint tartalmaz. Összehasonlításképpen: 100 gramm citrom csak 53 milligrammot tartalmaz, ugyanennyi narancs csak 50 milligrammot ad neked. Csak a paprika tartalmaz több C-vitamint, mint a brokkoli (135milligramm / 100gramm).

Miért is olyan nagyszerű a brokkoli a sportolók számára?

Sportolóként Te is élvezheted a zöld, helyi superfood előnyeit: A brokkoli sok káliumot tartalmaz, mintegy 370 milligramm / 100 gramm. Az ásványi anyag többek között biztosítja, hogy a rendkívül megterhelt izmok, teljes erőbedobással tovább tudjanak összehúzódni.

A brokkoli egy jó adag folsavat is tartalmaz (90 gramm / 100 gramm). Ez egy nélkülözhetetlen vitamin, amelyet a tested nem tud előállítani, ezért naponta kell bevinned ételeken keresztül. Fontos szerepet játszik a sejtosztódásban és a genetikai szaporodásban. Ezen kívül folsavra van szükség az aminosav-anyagcseréhez (aminosavak = kis fehérje építőelemek).

Fagyasztott vagy friss brokkolit vásárolj?

A fagyasztott brokkoli nem rosszabb, mint a friss fajtája, mert a növényt a betakarítás után azonnal sokkfagyasztják, ami azt jelenti, hogy az egészséges összetevők optimálisan megőrződnek benne. Ráadásul: Ez a fajtája már praktikusan előre adagolva/feldarabolva, ami időt takarít meg főzés közben.

Egyébként: A létfontosságú C-vitamin és folsav meglehetősen érzékeny, és a fény, a levegő és a hő gyorsan elpusztítja őket. Ezért a legjobb a brokkolit gyorsan fogyasztani (vagy fagyasztott termékeket vásárolni), és mindenekelőtt nem túl sokáig főzni. A pépes brokkoli csak a hőérzékeny vitaminok töredékét tartalmazza, mivel főzéssel elpusztulnak.

Brokkolis ételek: egészségesek, ízletesek és sokoldalúak!

A brokkoli nemcsak hihetetlenül egészséges, hanem könnyen feldolgozható és sokoldalú is. Akár halhoz, akár húshoz, rakott formában megsütve, vagy levesként pürésítve – a brokkoli mindig jó ízű. Előfőzheted és felhasználhatod az edzés előtti étkezésekhez. A káposztafélék ideálisak a rizs és a baromfi kísérőjeként, mint klasszikus edzés utáni menü. Inkább veszítenél néhány kilót az izomtömeg fejlesztése helyett? Nem probléma, mert az alacsony kalóriatartalmú brokkoli kiváló az alacsony szénhidráttartalmú receptekhez is, bármilyen formában.

Ha további kérdéseid lennének, receptötletekre vágysz, netán segítségre lenne szükséged étrendedhez, keresd bátran személyi edzőinket. Segítségükkel könnyebben, egyszerűbben elérheted céljaidat!

Jó ételekkel, jobb életet kívánunk!

SPEEDFIT – Fitnesz Mindenkinek

Loading...

Íratkozz fel hírlevelünkre

Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről és legjobb ajánlatainkról!


    Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről
    és legjobb ajánlatainkról!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!


      A jövőben bármikor leiratkozhatsz hírlevelünkről, ha rákattintasz a leiratkozás linkre a tőlünk kapott e-mailekben, vagy lépj kapcsolatba velünk a [email protected] címen.