Mandulatej

A mandulatej az egészséges zsírok mellett kiváló magnézium-, kalcium-, kálium-, valamint E vitamin forrás. Az elkészítéséhez használjunk 250 g nyers mandulát 1-1,2 l vízzel és 1 teáskanál természetes édesítőszerrel, mint például agave vagy juharszirup. Fahéjjal és pár csepp vanília kivonattal is ízesíthető.

Elkészítés: Áztassuk be a mandulát egy napra, de legalább egy éjszakára, majd turmixoljuk össze a vízzel és édesítőszerrel 2 percen át. Ezután a szűrőzacskón (vagy steril pamut kendőn) keresztül szűrjük át, sajtoljuk ki belőle a nedvet. A zsákban, kendőben maradt pép kiszárítva akár felhasználható süteményekhez, palacsintához, így semmi nem vész kárba . A tej általában 3 napig fogyasztható , hűtőben tárolva.

 

Mogyorótej

A földimogyorót  vas-, cink– , B-vitamin– , valamint magas fehérjetartalma teszi jó alapanyaggá növényi tej készítéséhez.

Elkészítés:  Vegyünk 250 g nyers, semmiképp sem pörkölt földimogyorót és 1-1,2 l vizet. Ebben az esetben nem kell beáztatni, egyszerűen turmixoljuk össze, míg pépes állagú lesz, majd a mandulatejnél már említett módszerrel szűrjük át. Szavatosággát 2-3 napig őrzi, hűtőben tárolva.

 

(Gluténmentes) Zabtej

A gluténmentes zab azért előnyösebb zabtej készítésénél, hiszen ilyen formában könnyebben emészthető és jobban hasznosul, mint a búzával szennyezve feldolgozott formája, amit általában a szupermarketek polcain találunk. A zab magas magnézium, triptofán és B-vitamin tartalma segít a stressz csökkentésében. Emellett magas a kalcium, kálium és vastartalma is.

Elkészítés: Áztassunk be 250 g zabot egy éjszakára vízben, reggel csöpögtessük le, majd turmixoljuk 2 percig 1-1,2 l vízzel, izesítsük kedvünk szerint, majd szűrjük, sajtoljuk át a fent már említett módon. A zabtej 3-4 napig áll el hűtőben tárolva.

 

Kesudiótej

A kesudió kiváló vas,magnézium és cinkforrás. Ha egy krémes, finom tejet szeretnél, a kesudió tökéletes választás. Mind sós, mind édes receptekben hasznosítható, persze önmagában is abszolút megállja a helyét.

Elkészítés: Áztassunk be 250 g kesudiót egy éjszakára. Nem kell lecsöpögtetni, mivel a héjuk nem tartalmaz olyan enzimeket, amelyek gátolhatják a tápanyag felszívódását. Mixeljük össze a kesudiót 1-1,2 l vízzel (beleértve az áztatásnál használt vizet) 2 percen át, ízesítsük tetszés szerint, majd szűrjük le a már említett módon.

 

Kókusztej

A kókusztejet akár két  különböző módon  is elkészíthetjük, nem igényel áztatást.

Első opció: Mixeljünk 125 g kókuszvajat (pépes kókusz húst) vagy 250 g kókuszreszeléket 1-1,2l vízzel. Szűrjük át egyszer, majd újabb mixelés után szűrjük át ismét, ízesítsük ízlés szerint. Ez a tej akár 5 napig is tárolható hűtőben, a kókusz természetes antibakteriális tulajdonságai miatt. Emellett segíti az emésztést, az inzulin kiválasztást és az immunrendszer erősítésében is helyet foglal.

Másik opció: Friss kókuszhús felhasználása. Keverjük össze 250 g kókusz húsát 1,3-1,5 l vízzel, majd a fent említett lépések szerint készítsük el. A hűtőben ez is 5 napig eláll. A megmaradt pép kiszárítva később felhasználható sütéshez.

 

Jó mixelést! ;)

Szücs Péter

Személyi edző – SPEEDFIT

 

 

Loading...
Loading...

Íratkozz fel hírlevelünkre

Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről és legjobb ajánlatainkról!


    Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről
    és legjobb ajánlatainkról!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!


      A jövőben bármikor leiratkozhatsz hírlevelünkről, ha rákattintasz a leiratkozás linkre a tőlünk kapott e-mailekben, vagy lépj kapcsolatba velünk a info@speed-fit.hu címen.