A reggelid megalapozza az egész napod! Ebben a cikkben megmutatjuk, mit kell enned, hogy egészséges és hatékony napot indíts.

Ha reggel feltöltődve indulnál munkába/iskolába, akkora Neked megfelelő reggelit kell választanod. Itt azonban nagyon sok szempontot kell figyelembe venni, hogy ne ess bele egy kalóriacsapdába, így reggeli után ne legyél azonnal farkaséhes.

Ehhez adunk Neked most 4 támpontot, ami alapján össze tudod állítani – személyre szabottan – a reggelidet is!

Mindhárom makroelem kapjon szerepet benne!

A jó reggelihez mindenekelőtt egy dolog kell: a fehérjék, zsírok és szénhidrátok kiegyensúlyozott keveréke. Például ezért ideális reggeli lehet egy zöldséges omlett egy szelet teljes kiőrlésű kenyérrel. Tele van fehérjével – ami a 3 makroelem közül, a legjobban telít, ezenkívül a protein fokozza a zsírégetést is. A szénhidrátok minél jobban telítenek, annál összetettebbek – tehát tartózkodj a fehér lisztet tartalmazó termékektől! A test villámsebességgel emészti őket, ami a vércukorszint gyors emelkedését okozza. De mivel ez ugyanolyan gyorsan le is esik, ezért nem sokkal étkezés után ismét éhes leszel.

A teljes kiőrlésű kenyér megfelelő rostokkal lát el!

Annak érdekében, hogy a vércukorszint a lehető legnagyobb mértékben állandó maradjon, fontos sok rost fogyasztása. Ennek eredményeként a szénhidrátok lassabban szívódnak fel a szervezetedben, így hosszabb ideig érzed telítve magadat. Például a zabliszt is egy ideális rostforrás. A rozskenyér szintén jó választás, mivel a rozs több rostot tartalmaz, mint a búza vagy a zab. Annak érdekében, hogy a német Táplálkozási Társaság (DGE) által ajánlott napi 30 gramm rostot megkapja a szervezeted, fontos és ajánlott már a reggelinél a rostok bevitele. Ám nem csak a teljes kiőrlésű gabonák tartalmaznak sok rostot, hanem jó pár zöldség is, mint például a brokkoli, borsó és gomba.

A lenmag nemcsak a müzlibe illik!

Akár a müzliben, akár a rántottában – a növényi magok, például a lenmag, a kendermag és a chiamag mindenféle reggelihez ajánlott összetevők. A magok sok növényi fehérjét és rostot biztosítanak. Mivel a chiamag nagyon megduzzad a gyomorban, ezért nagyon telítő hatású lehet, ám ehhez fontos az elegendő folyadékbevitel is. Az összes élelmiszer közül a lenmagban található a legtöbb növényi lignán, amely megvéd a sejteket károsító szabad gyököktől is. A lignánok ezen kívül rugalmasan tartják az érfalaidat és megakadályozzák a „meszesedést” is.

Készítsd el saját házi müzlidet!

Kerüld a kész müzliket és a kukoricapelyheket, mivel ezek mindegyike (rejtett) cukrot tartalmaz. Ez csak farkaséhséghez vezet, mert a magas cukortartalom – ahogy az elején említettem – csak összezavarja a vércukorszinted. Azonban gyorsan elkészítheted házi müzlidet például zabpehelyből – ennek a jótékony hatásait már ismered. Ezt joghurttal, túróval, tejjel vagy tejitallal, friss gyümölcsökkel és néhány szem dióval, maggal dúsítva, tökéletesen kezdheted a napod!


Hogy néz ki egy Low-Carb reggeli?

Ha az alacsony szénhidráttartalmú táplálékokat részesíted előnyben, akkor csak kevés szénhidrátot végy magadhoz a reggeli során. Sok alacsony szénhidráttartalmú élelmiszer áll rendelkezésedre: a tojás mindig megengedett, minden változatban. Ideális zöldségekkel és egy szelet fehérje kenyérrel kombinálva. Az alacsony zsírtartalmú túró és a joghurt szintén jó választás lehet, lehetőleg alacsony fruktóz tartalmú gyümölcsökkel, például bogyókkal együtt. Alacsony szénhidráttartalmú palacsinta is megengedett, de természetesen liszt és cukor nélkül.

Mindig szánj időt reggelire és élvezd ki ezeket a perceket. Tehát a tökéletes reggelinek sok fehérjét, komplex szénhidrátot, egészséges zsírt és nagy mennyiségű rostot kell tartalmaznia. Ez – ahogy már tudod – egyaránt kivitelezhető akár édes, akár sós szájízűeknek is, a többi már csak a kísérletezés kérdése.

Jó ételekkel, jó étvágyat kívánunk!

SPEEDFIT – Fitnesz Mindenkinek!

Loading...

Íratkozz fel hírlevelünkre

Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről és legjobb ajánlatainkról!


Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről
és legjobb ajánlatainkról!

Iratkozz fel hírlevelünkre!


A jövőben bármikor leiratkozhatsz hírlevelünkről, ha rákattintasz a leiratkozás linkre a tőlünk kapott e-mailekben, vagy lépj kapcsolatba velünk a info@speed-fit.hu címen.