Izomerősítő gyümölcsök

Aszalt cseresznye vagy sárgabarack

Nemcsak a friss gyümölcsök tartalmaznak fontos tápanyagokat. Az aszalványok szintén lényeges részét képezik a kiegyensúlyozott táplálkozásnak. Edzés előtt vagy után remek választás aszalt gyümölcsöket vagy otthon készített, magvakat és szárított gyümölcsöket tartalmazó müzliszeletet falatozni.

Banán

Ahogyan az alma, úgy a banán is mogyoróvajjal kiegészítve lesz igazán ütős fehérjeforrás. Edzés után nincs finomabb ennél a párosításnál.

Szőlő

Az egyik legédesebb egészséges nasi, ami nem elhanyagolható mennyiségű fehérjét is tartalmaz. Igaz, nem ettől fogunk hatalmas izmokat növeszteni, de ha például tojással vagy sajtokkal párosítjuk, már gondoskodunk is a napi fehérjebevitelről.

Avokádó

Először is: Igen, az avokádó is gyümölcs. Másodszor: egészséges zsírokban és proteinben gazdag, már egy fél darab is megfelelő mennyiségű fehérjével látja el a szervezetünket.

Alma

Bár nem a legmagasabb fehérjetartalommal büszkélkedő gyümölcs, mégis érdemes gyakran fogyasztani. Proteinben gazdag kiegészítőkkel például mogyoró vagy mandulavajjal, esetleg két főétkezés között egy-egy maréknyi magkeverékkel.

Eper

Télen leginkább fagyasztott formában fogyasztjuk, de így is tökéletesen alkalmas arra, hogy a reggel zabkásánkhoz vagy smoothie-nkhoz keverjük. Nemcsak azért, mert fehérjét tartalmaz, hanem amiatt is, mert nagy adag C-vitamin és kálium található benne, mindemellett rosttartalma is magas. Ha joghurttal keverjük el, felturbózhatjuk a fehérjebevitelünket.

Kivi

Szintén meglepően gazdag fehérjében. Fogyasszuk minél gyakrabban, ha a cél az egészség, kiegyensúlyozott étrend kialakítása.

Narancs

Télen eleve többet eszünk ebből az ízletes déligyümölcsből, ami nem csak C-vitamint és kalciumot, de fehérjét is tartalmaz. Igaz, nem annyira sokat, de ha összekeverjük joghurttal, máris sokat tettünk a megfelelő fehérjebevitelért.

Sárgadinnye

Újabb gyümölcs, amiből télen ritkábban falatozunk. De ha tehetjük, időnként illesszük be az étrendünkbe, hiszen fehérjében gazdag. Főleg, ha jó minőségű sonkával tálaljuk.

Mazsola

A mazsolát csak imádni és utálni lehet, mégis jobb, ha az első táborhoz tartozunk, hiszen rendkívül sokoldalú és egészséges rágcsálnivaló. Ha magában nem szeretjük, keverjük a müzlinkhez, vagy szórjuk meg vele a zabkásánkat.

Grépfrút

Az egyik legmagasabb fehérjetartalommal bíró déli gyümölcs. De nemcsak ezért szeretjük. Cukortartalma alacsony, C-vitaminban és biotinban viszont gazdag. Erősíti az immunrendszert, szépíti a bőrt. Kell más indok, hogy gyakrabban kerüljön a tányérunkra, poharunkba?

Aszalt szilva

Újabb aszalvány, ami jó, ha az íróasztalfiókunkban lapul. Remek éhségűző két főétkezés között, és fehérjét is tartalmaz, ezért sportolók számára kifejezetten fontos, hogy gyakran fogyasszák, főleg a hideg hónapokban, amikor kevés friss gyümölcs kerül a tányérra.

SPEEDFIT – Fitnesz Mindenkinek!

Forrás:dietaesfitness.hu

Loading...

Íratkozz fel hírlevelünkre

Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről és legjobb ajánlatainkról!


Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről
és legjobb ajánlatainkról!

Iratkozz fel hírlevelünkre!


A jövőben bármikor leiratkozhatsz hírlevelünkről, ha rákattintasz a leiratkozás linkre a tőlünk kapott e-mailekben, vagy lépj kapcsolatba velünk a info@speed-fit.hu címen.