De vajon melyik étel a legjobb a sporttevékenységek során, és melyek azok, amiket jobb elkerülni?  Szükség van-e a drága táplálékkiegészítőkre, vagy minden tápanyaghoz hozzájuthatunk egy körültekintően megtervezett diétából? Az alábbiakban olvasható válaszokért az Atlantában lévő State University professzorához, Christine Rosenbloom táplálkozási szakértőhöz fordultunk.

Mely ételek a legalkalmasabbak edzés előtt?

A testedzés során megnő a szervezet szénhidrát, protein, és folyadékigénye. Gyors szénhidrátforrás például a kenyér, a gabonapelyhek, tésztafélék, rizs, gyümölcs- és zöldségfélék. A protein az izmok felépítéséhez, a folyadékok pedig a test hűtéséhez szükségesek.

Az ideális sport előtti étel 5 jellemzője:

1. Alacsony zsírtartalom
2. Mérsékelt szénhidrát és fehérjetartalom
3. Alacsony rosttartalom
4. Folyadéktartalom
5. Könnyű emészthetőség

Az edzést megelőző időszak nem az új ételek kipróbálásának ideje. Egy grill csirkés szendvics, vagy egy szelet sajtos pizza tökéletesen megfelelő. Tartózkodjunk a zsírban és olajban sült nehéz ételektől, (sült krumpli, hamburgerek stb.) és a cukros szénsavas üdítőktől.

 

forras es a cikk folytatasa:
http://fokuszbanano.hu/test_es_lelek/fitness_wellness/3758/Milyen_eteleket_fogyasszunk_edzes_elott_kozben_es_utan

Loading...
Loading...

Íratkozz fel hírlevelünkre

Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről és legjobb ajánlatainkról!


    Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről
    és legjobb ajánlatainkról!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!


      A jövőben bármikor leiratkozhatsz hírlevelünkről, ha rákattintasz a leiratkozás linkre a tőlünk kapott e-mailekben, vagy lépj kapcsolatba velünk a info@speed-fit.hu címen.