Vajon miért érzed magad boldogabbnak ha szénhidrátban gazdag ételeket ettél?

Az akutális étrended jó vagy rossz hatással is lehet a stressz szintedre

A helyes táplálkozás segíthet a stresszszint kezelésében. Tudjuk, hogy az egészséges bélrendszer összefügg a jobb hangulattal és a stresszkezeléssel, ezért az egészséges baktériumok növekedését elősegítő élelmiszerek kiválasztása segíthet abban, hogyan jobban érezd magad a nap folyamán. A képlet egyszerű, fogyassz sok rostban gazdag élelmiszert, antioxidánsokat és polifenolokban gazdag ételeket.

A rossz táplálkozás megnehezítheti számodra a stressz leküzdését. Kutatások kimutatták, hogy az alacsony rosttartalmú, magas zsírtartalmú étrend akár néhány nap alatt megváltoztathatja a bélbaktériumokat, így az általános közérzetedet is!

Ha étrendedből hiányoznak bizonyos tápanyagok, például kolin vagy D-vitamin, akkor stresszesebnek érezheted magad. Mind a kolin, mind pedig a D-vitamin összefüggésbe hozható a jobb stresszkezeléssel.  Bevitelük sem túl bonyolult, megtalálhatóak a mindennapi élelmiszerekben, mint például a tojásban.

Az étrended csökkentheti a stresszt

Szénhidrátban gazdag élelmiszerek részt vesznek a szerotonin termelésében. A szerotonin hormon segít abban, hogy boldogabbnak érezd magad, ez az egyik oka annak, hogy bizonyos ételekről az a közbeszédben, hogy boldogsághormont termel.

Csak azzal, hogy a megfelelő tápanyagokat biztosítod a szervezeted számára már azzal kevesebb stressznek teszed ki a szervezetedet, így sokkal jobban fogod érezni magad a hétköznapokban. Az étkezések ideje is segítségedre lehet. Ha például egy kemény edzés után megeszel egy tojást egy teljes kiőrlésű kenyérrel, a szervezeted számára biztosítottad a megfelelő fehérje, szénhidrát és mikró tápanyag bevitelt, így felgyorsítva a regenerációdat.

A rostban gazdag ételek fogyasztásával támogathatod a bélflórádat is. Az egészséges bélflóra csökkenti a stresszt.

Mit érdemes fogyasztanod, hogy kiegyensúlyozottabb legyél?

Minél színesebb a tányérod annál jobb úton haladsz. A teljes kiőrlésű gabonafélék és a hüvelyesek gondoskodnak arról, hogy optimális legyen a tápanyagbeviteled. Nem kell bonyolult dolgokra gondolnod. Kiváló tápanyag forrás például a rántotta avokádóval, a zöldséges pirítós vagy a csicseriborsókrém tojással.

A stressz hatással van a szíved egészségére

A krónikus stressz egészségtelen, ezzel biztos nem árultunk el nagy titkot. A krónikus stressz egészségtelen mértékben tartósan megemeli a kortizol és az adrenalis szintet, mely összefüggésben van a vér alvadásával, így növelve a szívroham kockázatát.

Természetesen a rizikót nagyban csökkenti, ha tápanyagokban gazdag ételeket választasz, mint például a fehérjében gazdag sovány húsok, rostban gazdag zöldségek és mindemelett előtérbe helyezed az egészséges zsiradékok használatát.

Itt az ideje saját kézbe venni az irányítást

Csábító lehet mindig rendelni az ételt, de biztos lehetsz benne, hogy közel sem leszel olyan formában mintha magadnak készítenéd. Persze, lehet egészséges ételeket is rendelni, de ha jól magadba nézel, valószínűleg nem ezeket részesíted előnyben, aminek hosszú távon az lesz a következménye, hogy csökkeni fog az életminőséged.

Tanulj meg főzni. Nem kell félned tőle, hamar bele fogsz jönni. Keress 2-3 olyan könnyen elkészíthető fogást, amiket a hétköznap estéken gyorsan össze tudsz ütni magadnak, illetve egyelőre egy olyan ételt, melynek több erőfeszítést igényel az elkészítése, de a vendégeid jönnek őket is meg tudod vele kínálni. Ha így teszel, már megtetted az első lépést.

A tojásról ne feledkezz el

A tojás kiváló minőségű fehérjeforrás, melytől jól is fogsz lakni. Kolint tartalmaz, amely hatással van az agy azon részére, mely a hangulatodat és a stressz szintedet szabályozza. Kiváló D-vitamin forrás, így a depressziót is csökkenti.

A tojás és a szív egészsége

A tojás segít növelni a nagy sűrűségű lipoprotein (HDL), vagyis a köznyelvben “jó” koleszterin szintjét. A HDL magasabb szintje segíthet csökkenteni a szívbetegségek kockázatát. Az alacsony sűrűségű lipoprotein (LDL), vagyis a “rossz” koleszterin az, ami veszélyezteti a szív egészségét.

A tojásban található koleszterin a legtöbb esetben nem jelent problémát, mivel nehezen szívódik fel; nincs összefüggés a tojásfogyasztás és a szívbetegségek fokozott kockázata között.

Tovább tartalmaz még B-vitamint: segít a szervezetnek hatékonyabban kezelni a stresszt. A B1,2,3,6 és 12 vitaminok mind segítik az idegrendszer hatékonyabb működését, ami viszont segít a stressz kezelésében.

Illetve Triptofánt , mely segíti az alvást. Részt vesz a melatonin előállításában, mely az a hormon, amely segít befolyásolni az alvás/ébrenlét ciklusát.

Loading...
Loading...

Íratkozz fel hírlevelünkre

Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről és legjobb ajánlatainkról!


    Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről
    és legjobb ajánlatainkról!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!


      A jövőben bármikor leiratkozhatsz hírlevelünkről, ha rákattintasz a leiratkozás linkre a tőlünk kapott e-mailekben, vagy lépj kapcsolatba velünk a info@speed-fit.hu címen.