Rohanós vagy nem rohanós reggelekre is tökéletesek ezek a finom ételek. Tele vannak energiával, táplálóak és segítik a szervezetünknek az optimális működését. Nem érdemes kihagyni a reggeli étkezést fogyókúra esetén sem.

1. Zabkása

A zabkása már szinte a csapból folyik, nem véletlenül. A zabban rengetek hasznos tápanyag található, főleg ha ezt még friss gyümölcsökkel, magvakkal is megspékeljük komplex tápanyagbevitelre tehetünk szert. Elkészítése nagyon egyszerű; vízzel, növényi tejjel vagy tejjel összefőzve alacsony lángon megpuhítjuk a zabot körülbelül 5 percen keresztül, a fagyasztott gyümölcsöt érdemes ekkor beletenni, hogy picit kiolvadjon. Mikor már kásás állagú müzlis tálba helyezzük és megszórjuk friss gyümölcsökkel, magvakkal és esetleg egy kis mézzel. Sokféleképpen variálható; lehet bele étcsokoládét vagy fahéjat is tenni.

2. Amerikai palacsinta

Hírnévnek örvendeztet az amerikai palacsinta, mivel könnyen elkészíthető és nagyon finom. Ne féljünk, ha még nem próbáltuk ki, csak néhány alapanyagra lesz szükségünk; lisztre (lehet zabliszt, hajdinaliszt, búzaliszt, kölesliszt stb.), tojásra, tejre (vagy növényi tejre), olajra, némi édesítőre, ami lehetőleg természetes legyen, gyümölcsre és még esetleg fahéjra vagy vaníliára. Az alapanyagokból sűrű masszát keverünk, majd serpenyőben kisütjük a palacsintákat. A végén meglocsoltam még egy kis mézzel, megszórtam gyümölccsel, de lehet étcsokoládéval vagy földimogyoróvajjal is fogyasztani. Egyszóval ízlés szerint, mint ahogyan a zabkását is ízesíthetjük.

3. szendvics

Hogy ne csak édes legyen mindig, van egy pár egészséges sós reggeli is. Van, akinek a sós reggeli jobban beválik, mert lassabban emeli meg a vércukorszintet, így később jelentkezik az éhségérzet is. Ha valaki hamar éhes lesz egy nagy adag zabkása után, akkor érdemes inkább mással próbálkozni, mert a hirtelen emelkedő vércukorszint nem éppen a legjobb az egészségre nézve.  A szendvicsben az a jó, hogy kedvünkre variálhatjuk az alapanyagokat és igen csak hamar elkészíthető. Alapként érdemes komplex szénhidrátokat tartalmazó pékárut választani, például teljes kiőrlésű magvas zsemlét. A kovászos pékárura kifejezetten felhívnám a figyelmet. A tejsav- és ecetsavbaktériumokkal erjesztett étel jót tesz az emésztőrendszernek. Az alapra kenhetünk vajkrémet, zöldségkrémet, körözöttet, majd pedig jöhet a zöldség, esetleg a sajt stb.

4. Omlett

A tojás kiváló választás reggelire. Fehérje és zsírtartalmának köszönhetően laktató. Fűszerezhetjük ízlés szerint. A zöldségeket nem érdemes kihagyni itt sem, akár összesütve, akár nyersen. Fogyasszuk ezt is komplex szénhidráttal, viszont itt nem csak a pákárura gondolok, hanem például az édesburgonyára. Nem kötelező mindig mindent kenyérrel enni, a lényeg az, hogy olyat együnk, amit szeretünk. Legyünk kreatívok!

Remélem, hogy tetszett, jó étvágyat kívánok mindenkinek!

Havasi Anna

Loading...

Íratkozz fel hírlevelünkre

Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről és legjobb ajánlatainkról!


    Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről
    és legjobb ajánlatainkról!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!


      A jövőben bármikor leiratkozhatsz hírlevelünkről, ha rákattintasz a leiratkozás linkre a tőlünk kapott e-mailekben, vagy lépj kapcsolatba velünk a [email protected] címen.