Kössünk egy fogadást! Lépj fel a világhálóra, s ha három percen belül nem találkozol valamilyen „fogyasztószeres” reklámmal, nyertél! Amennyiben nem találtak meg egy kihagyhatatlan termékkel vagy módszerrel, én vagyok a győztes. Vállalod?

Miért lehet nagyot kaszálni az ilyen típusú hirdetésekkel, pontosabban az azoknak köszönhető eladásokkal? Azért, mert emberek vagyunk a magunk gyengeségeivel, akik hajlamosak a könnyebbnek és kényelmesebbnek tűnő utat választani. „Miért kéne életmódot váltanom, amikor ezzel a szuper cuccal gyorsan lefogyok?”- mondhatod. „Elég pár perc naponta, így hirdeti a sportmodell. A csodaital és tabi kombó pedig egyenesen szédítő hatású, kedvenc celebem is ezen él, s fogyott is vagy tíz kilogrammot.” Meglehet. Tegyél egy vagy több próbát, vásárolj terméket, szolgáltatást, aztán okosabb leszel azon a téren (is), hogy mi működik, s mi nem.

Itt és most a futás- kocogás zsírégető és egyéb más jótékony hatásairól olvashatsz. Ebben, mármint ezek művelésében sem kell feltétlenül hinned, ám ha gondolod, adj nekik egy esélyt, hátha legalább annyira beválnak nálad is, mint előtted oly sokaknál.

Mielőtt mélyebben belemennénk, egy kis kitérő és figyelmeztetés: A kórosan túlsúlyosak kezdetben ne a futást válasszák a fogyáshoz, mert extrém módon túlterhelhetik ízületeiket, keringési rendszerüket! Számukra inkább ajánlott a gyors gyaloglás, kerékpározás vagy akár az ergométeres evezés.

A kocogást/futást kétségek nélkül nevezhetjük az egészséges életmód alapjául szolgáló mozgásformának. Preventív, önvédelmi „eszköz” abban az értelemben, hogy a rendszeresen kocogók közt kimutathatóan kevesebb a szívkoszorúér- megbetegedésekkel, a szív- és keringési rendszer betegségeivel küzdők száma. A folyamatos, legalább 30 percig tartó egyenletes futás nemcsak a fogyást indítja meg, de testi-lelki harmonizáló folyamatokat is generál, így hatására például fokozódik az endorfinok (örömhormonok) termelése. Ezen túlmenően aktivizálja az immunfolyamatokat, valamint serkenti a stresszhormon-szinteket csökkentő sejtek működését. Mi az, amit még elérhetünk ezzel a rendszeres, ritmikus-egyenletes mozgással? Az izomanyagcsere gyorsasága fokozódik, csakúgy, mint a szervezet anyagcseréjének sebessége. Csökken a nyugalmi pulzusszám, a vérnyomás, a koleszterinszint, a test zsírszövettartalma.  Bizony, aki ezzel a „szimplán egyszerű „mozgással él, ennyi jót tesz a szervezetével…

Végezetül jöjjön a „heti hányszor mennyit érdemes” témaköre. Mint minden edzésformát, ezt is egyéni céljaidhoz, aktuális edzettségi szintedhez szükséges igazítani. Azt ugyanakkor bizonyosan állíthatom, hogy amennyiben huzamos időn keresztül, heti kettő- négy alkalommal 30-60 perces kocogó/ futótréningeket végzel, a cikkben leírt valamennyi pozitív változást észlelni fogod magadon.

Írta: Bögi Viktor

Loading...

Íratkozz fel hírlevelünkre

Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről és legjobb ajánlatainkról!


    Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről
    és legjobb ajánlatainkról!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!


      A jövőben bármikor leiratkozhatsz hírlevelünkről, ha rákattintasz a leiratkozás linkre a tőlünk kapott e-mailekben, vagy lépj kapcsolatba velünk a [email protected] címen.