A gyors fogyás ígérete – „Adj le 10kg-ot egy hónap alatt!” – nem a mi műfajunk. De megértjük a csábítást.  Végül is biztos nem kevés olvasó keresett már rá hasonló vonzó ígérettel dolgozó módszerekre, tervekre valamilyen fontos évforduló, esemény vagy találkozó előtt.

Valószínűleg eleget tudsz már ahhoz, hogy figyelmen kívül hagyd a gyors, éheztető „diétákat”, de bizonyára felmerül benned a kérdés, hogy mennyit várhatsz valójában egy hónap alatt. Vagy, hogy mennyi idő kell pl. 5kg leadásához – biztonságosan és fenntarthatóan. Vedd elő a számológépet mielőtt tovább olvasol, ugyanis a kérdésre adott válasz a számokban rejlik.

Egy hónap alatt kb. 4-5 kg testtömeg vesztésre számíthatsz, ha elég szigorú és jó diétát követsz. Szóval, ha az a kérdésed, hogy vajon leadhatsz-e két hónap alatt 10kg-ot, a válasz igen!

Fél kg testtömeg elvesztése kb. 3000kcal elégetésével érhető el. Amennyiben szeretnél heti 1kg-ot leadni, kicsivel több, mint 1000kcal-t érdemes elégetned/nap. Ez azt jelenti, hogy csökkenteni kell a bevitt kalória mennyiségét, és/vagy növelni kell az edzés során elégetett kalóriamennyiséget.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a havi 4-5 kg-os testtömeg csökkenés leginkább akkor várható, ha jelentősen többet viszel be a szükségesnél, vagyis jelentősen pozitív az energiamérleged.

Amennyiben szeretnéd megvágni a bevitt kalóriamennyiséget, szükséged lesz táplálkozási napló vezetésére, ami lehet egy darab papír, vagy egy mobilalkalmazás. Unalmas lehet minden bevitt falatnak az előretervezése, azonban erre leginkább a folyamat első részében lesz szükséged, később egyre inkább elhagyhatod, ahogy tisztában leszel a mennyiségekkel, illetve azoknak a hatásaival rád nézve.

Amennyiben edzéssel is szeretnéd támogatni a folyamatot, célozz meg heti 5-6, mérsékelt intenzitású egy órás mozgást. Soknak hangzik, de valamit valamiért. A valójában elégetett kilokalóriamennyiség függ a nemedtől, a testtömegedtől, hogy milyen intenzíven és mennyi ideig eddzel, de itt van pár példa az energiaégetés mennyiségére egy 70kg-os személy esetében.

Futás futópadon 9km/h-val, 20 percen keresztül: 229kcal
Elliptikus tréner 30 percen keresztül: 179kcal
Mellúszás 30 percig: 189kcal

Bármilyen kérdés esetén keresd bátran edzőinket teremedzői órákon, vagy más csatornán!

Jó edzést kívánunk!

SPEEDFIT Team

Loading...

Íratkozz fel hírlevelünkre

Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről és legjobb ajánlatainkról!


Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről
és legjobb ajánlatainkról!

Iratkozz fel hírlevelünkre!


A jövőben bármikor leiratkozhatsz hírlevelünkről, ha rákattintasz a leiratkozás linkre a tőlünk kapott e-mailekben, vagy lépj kapcsolatba velünk a info@speed-fit.hu címen.