A gyömbér valódi bennfentes tipp a megfázásos tünetek ellen. Itt elmondjuk, hogyan készíts friss gyömbér teát, plusz: további 5 okot adunk arra, hogy sokkal gyakrabban fogyassz gyömbért!

Már érzed, hogy kapar torkod, vagy folyik az orrod? A lehető leghamarabb szerezz be egy gumót a szupermarketből, és elmondjuk, hogyan készíts friss gyömbérteát vagy egészséges „gyömbér-shot”-ot a tünetek enyhítésére. A gyömbér nemcsak az ízét adja, hanem mindenekelőtt számos olyan egészséget elősegítő tulajdonságot, amelyekről valószínűleg korábban nem is tudtál.

1. Gyömbér tea fogyasztása segít megfázás esetén!

Valószínűleg saját tapasztalat alapján tudod: Aki csípős ételeket fogyaszt, izzadságot áraszt. Ez teljesen normális, és a benne található úgynevezett csípős anyagoknak köszönhető. De a fűszeres ételek nemcsak belülről melegítenek, hanem erősítik az immunrendszert is. A gyömbérben lévő két anyag, a gingerol és a shogaol kölcsönhatásba lépnek a test fájdalom-receptoraival, amelyek mind a fájdalom érzékelésében, mind a gyulladásos reakciókban részt vesznek. Ezenkívül a csípős anyagok, mint fitokémiai anyagok, és baktericid hatással is rendelkeznek. A hatások ilyen kombinációja biztosítja a megfigyelt nyugtató hatást nátha esetén. A gyömbér serkenti a nyálkahártyák vérkeringését is, így a bedugult orr ismét kitisztul.

Így készíts friss gyömbér teát:

Vágj 3-4 vékony szeletet egy gyömbérgumóból. A legjobb, ha organikus gyömbért használsz, akkor nem kell meghámoznod. Tedd a szeleteket egy csészébe, és önts rá forró vizet. Hagyd 5-10 percig állni. Figyelem: Minél hosszabb a főzési idő, annál erősebb az íz és aromavilág – a legjobb, ha először különböző főzési időkkel próbálkozol. Ízesítheted kevés mézzel és/vagy citromlével is.

2. A gyömbér enyhíti a fájdalmad!

Tanulmányok kimutatták, hogy a gyömbér nemcsak antibakteriális, hanem fájdalomcsillapító és gyulladáscsökkentő tulajdonságokkal is rendelkezik. Például a Georgiai Egyetem amerikai tudósai megállapították, hogy a gumó erős testmozgás után enyhítheti az izomfájdalmat. A fájdalomcsillapító hatást a korábban említett csípős anyagoknak, a gingerolnak és a shogaolnak tulajdonítják. Az aszpirinhez vagy az ibuprofénhez hasonlóan ezek is beavatkoznak az anyagcsere folyamataiba, amelyek szorosan összefüggenek a fájdalommal. Ennek oka valószínűleg a gyömbérben található gingerol, amelynek szerkezete hasonló az acetilszalicilsavhoz (az aszpirin hatóanyaga), amely fájdalomcsillapító hatásáról ismert. Tehát ha legközelebb fejfájás gyötör vagy végtagjaid fájnak, ne vedd be azonnal a fájdalomcsillapítót, hanem először próbáld ki a gyömbérteát, mert a gyömbér valóban hasznos, vény nélkül kapható alternatíva a fájdalomcsillapítókkal szemben.

3. A gyömbér serkenti az anyagcserét!

A gyömbér zsírcsökkentő ételként is híres lett, mivel állítólag fokozza a zsírégetést. Táplálkozási szakértők tudják, hogy rendszeres gyömbérfogyasztással egyik napról a másikra nem fogsz karcsúsodni, de a gyömbérben található anyagok enyhén megnövekedett energiaforgalmat és következésképpen az anyagcsere enyhe fellendülését eredményezhetik.

4. A gyömbér segít hányinger, émelygés és az utazási rosszullétek ellen is!

Az émelygésnek és a hányásnak számos oka lehet, például autóban vagy hajón utazva, műtétek után vagy gyomor-bélrendszeri fertőzések esetén. A jó hír: a legtöbb esetben a gyömbér segíthet a tünetek enyhítésében. A gyökér speciális szerotonin receptorokra (szerotonin = boldogsághormon) hat, amelyek a hányinger során is érintettek. A vizsgálatok azt is megmutatták, hogy a gyökér még a kemoterápia következtében fellépő hányás és émelygés ellen is bizonyíthat.

5. A gyömbér enyhíti az emésztési zavarokat!

Különösen a karácsonyi szezonban szeretünk túlzásba esni étkezés közben, majd az édes vagy zsíros kísértések miatt teltséggel, gáz- vagy székrekedéssel szenvedünk. Itt is segíthet a gyömbér: Az emésztési problémák enyhítése érdekében gyomornedvre, nyálra, epeképződésre és a bélműködésre már a természetgyógyászatból ismert serkentő hatása játszik nagyon fontos szerepet. Gyengíti a gyomor érzékenységét és serkenti a gyomor mozgását, ami serkenti az emésztést és így enyhíti a panaszokat.

6. Gyömbér a rák, az Alzheimer-kór és a cukorbetegség elleni küzdelemben is hatásos!

Ígéretes bizonyíték van arra, hogy a gyömbér antioxidáns tulajdonságai miatt számos olyan betegséget képes megakadályozni, amelyek kialakulásában a gyulladás és az oxidatív stressz szerepet játszik. Mivel azonban a betegekkel végzett hosszú távú vizsgálatok nagyon összetettek és etikailag nem ártalmatlanok, sajnos nincsenek olyan vizsgálatok, amelyek tudományosan megerősítenék a gyömbér pozitív hatását a különféle betegségekre.

Kényeztesd magad, akár minden nap egy gyömbér-shottal!

Nem vagy az a teázós típus? Ezután próbáld ki akkor gyömbér-shotunkat! Ez azt jelenti, hogy két vagy három korty mellett elfogyaszthatod a tömény gumóerőt, és kihasználhatod számos előnyét. De légy óvatos: Nem számít, vásárolsz-e gyömbére-shotot, vagy saját magad készíted el – nagyon csípős és kissé szokatlan is lesz. Itt jön a kipróbálandó recept!

Körülbelül 10 gyömbér-shothoz:

-100g hámozott gyömbér

-2-3 citrom

-100ml méz, vagy agavé szirup, vagy juharszirup

Így csináld: Vágd apróra a gyömbért, és tedd egy magas falú edénybe. Préseld ki a citromokat, és add hozzá a mézzel együtt, keverj össze mindent (bot mixer vagy turmixgép segítségével). Ez után öntsd és nyomd át a folyadékot egy szitán/szűrőn, hogy ne legyen darabos az ital. És kész is! Amire figyelj, hogy maximum egy héten belül felhasználható!

Összegzésül: A legjobb, ha minden nap van gyömbér az étlapodon, főleg ebben a vírusos időszakban, akár teaként, shotként vagy étkezés közben. Amennyiben kérdésed akadt, keresd bátran szakembereinket további válaszokért, akár recept ötletekért.

Jó ételekkel, minőségi életet kívánunk!

SPEEDFIT – Fitnesz Mindenkinek

Loading...

Íratkozz fel hírlevelünkre

Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről és legjobb ajánlatainkról!


    Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről
    és legjobb ajánlatainkról!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!


      A jövőben bármikor leiratkozhatsz hírlevelünkről, ha rákattintasz a leiratkozás linkre a tőlünk kapott e-mailekben, vagy lépj kapcsolatba velünk a info@speed-fit.hu címen.