Kedves Anikó!

16 éves kézilabdás lány vagyok, az iskolai „A” csapatban játszom ! Tanácsot szeretnék kérni Tőled. Az edzéseken nyújtott teljesítményemet soha nem tudom a versenyen kamatoztatni. A versenyszituációban megkukulok.

Mit kellene edzenem szerinted?

Köszönöm!

L. Réka

Kedves Réka!

Köszönöm a megkeresésedet és a nekem szánt bizalmat is! Jól esik, hogy mostanában nem csak a testépítéssel és alakformálással kapcsolatos kérdésekben keresnek fel a kedves olvasók. Ezzel nem az említett témák fontosságát akarom becsmérelni, csupán örülök annak, hogy a sport területén több sportpszichológiai, sportszociológiai, pedagógiai és mozgásfejlődés tani kérdésekben is publikálhatok. Köszönöm.

A problémád nem egyedi, sokszor még legkiválóbb sportolóink is küzdenek vele. Mindez egyértelműen magyarázható a motoros tanítási-tanulási folyamat szerkezeti felépítésének szakaszaival.

Nézzük csak!

  1. Ismeret átadás és feldolgozás, a durva koordináció kialakulása.

  2. Alkalmazás szakasza: a finom koordináció kialakulása és megszilárdítása.

  3. Automatikus szakasz. Változó feltételek közötti sikeres végrehajtás

Az új ismeretanyag, például egy támadási stratégia is ezen a három szakaszon esik át, amikor elsajátítjátok. Amennyiben az edzésen tökéletesen megy a végrehajtás, de a versenyszituációban még nem, akkor jelenleg a finomkoordináció szakaszában áll a tanulási fázis. Még több gyakorlással és változó feltételek melletti edzéssel mindez rögzíthető, automatizálható és a siker nem marad el!

Jó gyakorlást!

Nagy-Huszár Anikó Személyi edző

Loading...
Loading...

Íratkozz fel hírlevelünkre

Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről és legjobb ajánlatainkról!




    Értesülj elsők között legfrissebb híreinkről
    és legjobb ajánlatainkról!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!



      A jövőben bármikor leiratkozhatsz hírlevelünkről, ha rákattintasz a leiratkozás linkre a tőlünk kapott e-mailekben, vagy lépj kapcsolatba velünk a info@speed-fit.hu címen.