Feladni? Soha!

SPEEDFIT | 2018.10.07 7:43

Az egészséges életmód egyre szélesebb körű elterjedésével mind többen kívánnak tenni kondíciójukért, alakjukért, fittségükért.

A nagy reményekkel induló kezdetek után –sajnos- sokan abbahagyják az edzéseket.

E probléma hátterében általában az áll, hogy a tréningezőknek nem sikerül elérniük elvárt

eredményeiket, nincsenek kvalifikált és hozzáértő tanácsadóik, illetve nem látják az önálló

tanulás és kísérletezés fontosságát.


Nézzünk néhány „gyógyírt” a helyzet kezelésére!

1. Ahogy azt a világhírű testépítő, Tom Platz megfogalmazta: „ A legjobb szteroid, melynek

segítségével mindent elérhetünk, két fülünk között található- a saját agyunk.” Józan

értelmünk segítségével elérhető, reális célokat tűzhetünk ki magunk elé, motiválhatjuk

magunkat, kitartással, hittel vághatunk neki az előttünk álló munkának, s teljesítményünknek

nem lesz más korlátja, mint amit mi magunk mérünk ki rá.

2.Edzéseinkben törekedjünk az egyszerűségre, a praktikusságra! Tréningjeink intenzitását,

nehézségét egyéni képességeinkhez igazítsuk, ne másoljuk átgondolatlanul mások terveit,

programjait! Ha bizonytalanok vagyunk magunkban, kérjünk segítséget szakembertől! Egy-

egy jó tanács hónapok, akár évek rossz beidegződését teheti helyre.

3.Edzés közben a lehető legnagyobb koncentrációval dolgozzunk! Egy minőségi tréning

hatalmas mentális-tudati összpontosítást, fókuszáltságot igényel. Ennek megfelelően

összpontosítsunk valamennyi gyakorlat valamennyi sorozatára és ismétlésére, figyeljünk

izmaink tudatos összehúzódására és elernyedésére, agyunkkal „költözzünk be” a

megdolgoztatott izmokba! Eddzünk megfontoltan, ügyeljünk a helyes légzésre, testtartásra!

Legyünk elővigyázatosak a nehéz gyakorlatok végrehajtásakor, körültekintően és óvatosan

próbáljuk megdönteni egyéni rekordjainkat! Az extrém túlterhelés vagy egy rossz mozdulat

miatt bekövetkezett sérülés hosszú időn keresztül távol tarthat minket az edzéstől!

4.Az edzőterem az a hely, ahol lehetőségünk van testünket, lelkünket formálni, alakítani.

Keressük fel jókedvvel, pozitív gondolatokkal felvértezve,és élvezzük az edzés közben és

után felszabaduló energiák és hormonok „pezsgését”!

Bögi Viktor 

Személyi edző