Édes álom

2021. január 25.|

Azt szokták mondani, hogy egy embernek átlagosan napi nyolc óra minőségi alvásra van szüksége. De számos egyéni tényező lehet, ami miatt ez az időtartam mégsem lesz helytálló.

Mozgás: mennyit és hogyan?

2021. január 18.|

Az, hogy milyen sportot válasszunk, hányszor edzünk, sokakban felmerülő kérdés. A WHO a különböző életkori csoportoknak nemcsak a napi ajánlott mozgásmennyiségre, hanem az intenzitásra is ajánlást tesz.

Belülről táplált fiatalság

2021. január 4.|

Fakó bőr, gyengébb szem, lassabban forgó agy: az öregedés ijesztő tünetei. Pánikra azonban nincs ok. Helyes étkezéssel lelassíthatjuk az időt anélkül, hogy vagyonokat hagynánk plasztikai sebésznél vagy orvosi rendelőkben.

Így kerüld el a túlevést ünnepek idején

2020. december 21.|

Közelednek az ünnepek, s ilyenkor akár a legtudatosabbak is belefuthatnak a túlzott étel- és italfogyasztásba. Együtt töltött idő a szeretteiddel, jócskán kerül a tányérodra ebből a finomságból, abból a remekműből, mindez ráadásul napokon, heteken keresztül...

Tisztulással a harmóniáért

2020. december 21.|

Tavasszal érdemes megtisztítani a szervezetünket a felhalmozódott salakanyagoktól. Télen ugyanis több káros anyag kerül a testünkbe, mint az év többi időszakában, és e mérgek gátolják a harmonikus működést.

Útmutató az egészséges ünnepi táplálkozáshoz.

2020. december 14.|

A Karácsonyi időszak a legjobb az évben, hiszen együtt ünnepelhetünk a családdal, barátokkal és a munkában is szünetet tarthatunk. Sajnos a Karácsony stresszes is tud lenni; az utolsó pillanatban szerzett ajándéktól, a „tökéletes” desszert elkészítésén át

A kávé és az edzés.

2020. november 30.|

Amikor a kávéról van szó, arról az italról, amit a 15. század óta fogyasztunk, három egyszerű, de fontos kérdés jut eszünkbe: Növeli a koffein az edzés hatékonyságát? Javítja az állóképességedet? Okoz-e egészségügyi problémákat?

A kliens és az edző közötti kooperáció

2020. november 30.|

Cselekedeteink mozgatórugói mögött sokszor különböző biológiai szükségletek kielégítése áll, máskor azonban pszichés vagy társas szükségleteinkre vezethető vissza az, hogy milyen tevékenységet folytatunk éppen.

Ízületvédő táplálkozás

2020. november 23.|

Az ízületek védelme valamilyen szinten mindenkit kellene, hogy foglalkoztasson. Az ízületi betegségeknek két fajtája közül a kopás általi (degeneratív), vagy a gyulladás általi (artritisz) megbetegedések a lakosság több, mint felét elérik még az időskor előtt.

Bezárt a terem, hogyan tovább? Út az otthoni edzés felé.

2020. november 16.|

Az utóbbi időszak sokunknak jelent nehézséget. Kiszámíthatatlan helyzetek sora, melyek minden embert próbára tesznek. A legtöbb üzlet, edzőterem, kávézó, étterem bezárt, ezzel sok szabadidős lehetőséget kilőve a listáról. Vagy mégsem?

Ahol akarat van, ott Út is van!

2020. október 26.|

A történet jó félévvel ezelőtt kezdődött. Mondhatnánk „régi lemez”: az utóbbi időben önmagával keveset foglalkozó ember, számos „celebdiétával és sztártréninggel” a háta mögött, a megnövekedett testsúly miatt fájó térdektől, sajgó deréktól sújtva.

Legyél fitt és egészséges 70 felett

2020. október 26.|

Ahogy öregszünk, izomtömegünk természetes módon egyre jobban csökken, azonban ez nem azt jelenti, hogy nem tudjuk újra felépíteni az idősödő szöveteket.

Hogyan éljünk minőségi életet „10 évvel” tovább?

2020. október 19.|

Egy svéd háziorvos, egyetemi tanár Bertil Marklund 20 év kutató- és tudományos munka után azt állítja - “Én döntöm el azt, hogy meg akarok öregedni, vagy sem!” A szakember szerint 75%-ban mi magunk vagyunk a felelősek azért, hogy hogyan élünk.

Elég a D-vitamin beviteled?

2020. október 12.|

A D-vitamin nélkülözhetetlen vitamin a fizikai és szellemi egészséghez, emellett még az immunrendszerünket is támogatja. Fő D-vitamin forrásunkat, a napfényen töltött idő biztosítja, de sajnos a Covid-19 miatt sokan több időt töltünk a négy fal között, ami pedig D-vitamin hiányhoz vezethet.

Méregtelenítés

2020. október 12.|

A méregtelenítés szó a hétköznapi embereknek a károsnak vélt salakanyagok eltávolítását segítő kúrákat jelenti, ezzel szemben (pl.:orvosknál) a toxikus ,vagy életveszélyes anyagok eltávolítását.

Probléma vagy lehetőség?

2020. október 12.|

Pár napja, az edzés végi nyújtás közben egyik vendégem arról elmélkedett, mennyi küzdelemmel és nehézséggel kell szembenéznie minden egyes embernek. „Neveled a gyermekeid, dolgozol és pénzt keresel, beleveszel az emberi kapcsolatok szinte kibogozhatatlan hálójába.

Többet kell aludnod.

2020. október 5.|

Az alvás egy érdekes jelenség, nem igaz? Lehunyjuk a szemünket, minden semmivé válik, majd hirtelen felébredünk ... és ugyanez a folyamat ismétlődik meg minden este.